E adevarat ca stresul ingrasa? Vezi ce spun cercetatorii si doctorii!
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

E adevarat ca stresul ingrasa? Vezi ce spun cercetatorii si doctorii!

E adevarat ca stresul ingrasa? Vezi ce spun cercetatorii si doctorii!

Ce spune Doctorul Mencinicopschi despre ingrasarea din cauza stresului!

Stiai ca la femei stresul ingrasa mai repede decat la barbati.

Ce spun specialistii in legatura cu stresul?

7 sfaturi pentru a lupta eficient cu stresul!


Pentru multi dintre noi, stresul este obisnuinta. Dar cercetarile gasesc tot mai multe efecte negative ale acestuia, printre ele numarandu-se si cresterea in greutate.

Chiar daca mananci sanatos si faci miscare, stresul cronic te poate impiedica sa scapi de kilogramele nedorite sau chiar sa mai adaugi altele.

Stresul si cresterea in greutate


Iata ce se intampla: corpul tau raspunde la stres. Dupa o zi agitata, creierul tau reactioneaza ca si cum ai fi intr-o situatie de pericol si porneste crearea si eliminarea de hormoni.

Adrenalina e menita sa iti consume orice resursa de energie pentru a iti da putere fizica de a iesi din orice situatie. In acelasi timp, cortizolul ii spune corpului tau sa inlocuiasca acea energie desi ea nu a fost consumata. Astfel ti se face foame, foarte foame. Si cortizolul se va tot produce pana cand starea de stres ia sfarsit.

Stresul blochează arderea grăsimilor, ne spune prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi. Acest lucru conduce, pe fondul unei alimentaţii greşite, la acumulări în greutate. Totodată, din cauza stresului şi a nefericirii, femeile se îngraşă mult mai uşor decât bărbaţii.

Stresul este cel mai mare duşman al persoanelor obeze sau supraponderale, numărul românilor care suferă de astfel de afecţiuni crescând alarmant.

Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, ne explică de ce stresul îngraşă atât de tare şi cum putem să luptăm împotriva depunerii grăsimilor.

“Sistemul neuroendocrin aboleşte funcţia digestivă, tocmai de aceea nu este bine să mănânci când eşti stresat. Noi avem un altfel de stres, cronic psihoemoţional, iar abolirea digestiei nu are loc pe termen nelimitat, ci doar o jumătate de oră, o oră, după care organismul relaxat are o poftă de mâncare extremă.

Tocmai de aceea, persoanele stresate, după ce trece actul de provocare a stresului, de la lipsa de foame ajung la o foame excesivă.

Este o chestiune şi de asociere a alimentelor, nu trebuie să mănânci carne cu cartofi prăjiţi, pentru că amidonul din cartofi face ca insulina să aibă un nivel ridicat. Din cauza nivelului mare al insulinei, cortizonul nu-şi mai poate face sarcina , care ar determina arderea grăsimilor din depozite.

În felul acesta este arsă doar o parte din amidonul din cartof, care se transformă în glucoză, iar altă parte este transformată în grăsime şi depusă”, ne-a precizat prof. dr. Mencinicopschi.

Hormonii feminini încurajează depunerea grăsimilor.


Oboseala, grijile excesive şi sensibilitatea le fac pe femei mult mai vulnerabile în faţa stresului. Mai grav este că stresul provoacă mult mai repede îngrăşarea în cazul femeilor decât al bărbaţilor.

“La femei, arderile sunt mai puţin intense. În plus, femeile au predispoziţia hormonală de a depune zaharurile sub formă de grăsimi, pentru că hormonii feminini încurajează depunerea grăsimilor.stresul te face sa mananci mai mult

Testosteronul, dimpotrivă, contribuie la arderea grăsimilor. În plus, masa musculară a femeii este mai mică decât a bărbaţilor şi din acest motiv bărbaţii ard mai uşor grăsimile”, a afirmat prof. dr. Mencinicopschi.

“Femeile şi bărbaţii nu sunt egali în faţa mâncării şi a îngrăşării, femeile acumulează grăsimi mult mai uşor.” Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

“Din păcate, după stres, simţi nevoia să mănânci dulciuri deoarece creierul are nevoie de energie şi de glucoză şi este nerăbdător să facă din amidon glucoză.”Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

3 este locul pe care îl ocupă România în Europa privind persoanele supraponderale.

“Dacă mănânci, ca românul, ceafă cu cartofi prăjiţi şi mai eşti şi stresat, te îngraşi de nu te vezi.”, Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

Ce spun specialistii in legatura cu stresul?


Doctor Anca Hoisescu, medic primar endocrinolog: "Toti hormonii se stres sunt implicatii in reactii adaptative. Cand vine o masina spre tine, descarci adrenalina si se modifica pragul la durere si pulsul si tensiunea si absolut tot."

Reactia de fuga este extrem de benefica. Dintre toate fiintele, doar oamenii genereaza si un stres emotional si descarca hormonul numit cortizol. Ce inseamna stres emotional? Spre exemplu, aveti frecvent accese de furie. Sau vi se face frica de scenarii negative.

Doctor Anca Hoisescu, medic primar endocrinolog: "Cortizolul ne ajuta la suprasolicitarea uzuala, de zi cu zi, numai ca aceasta suprasolicitare, pentru a face fata, are un pret, pretul respectiv consta in riscul crescut de hipertensiune, diabet, obezitate."

Dupa un episod stresant, in care va puteti manifesta prin tipete, vreme de aproximativ o ora nu veti simti nici foame, nici sete. Dupa acest interval, apare foamea acuta patologica. Va veti gandi instantaneu la dulciuri.

Doctor Serban Damian, nutritionist: "Stresul poate sa creasca apetitul si in felul acesta oamenii intra intr-un cerc vicios in care mananca pentru ca mancarea ne ofera placere. Nivelul de stres scade doar aparent."

Ciocolata si orice alt dulce concentrat contin asa-numitii carbohidrati cu absorbtie rapida, care se transforma in glucoza. Glucoza este apoi transformata, in ficat, in colesterol rau, LDL-colesterol.

Mai exista un mecanism. Cortizolul, asa-numitul hormon al stresului, regleaza metabolismul lipidic. In cazul in care se secreta in exces, apar inevitabil cresteri ale colesterolului rau din sange. Pe langa aceasta valoare marita, veti observa rapid depuneri inestetice de grasime.

Doctor Serban Damian, nutritionist: "Daca mananci o ciocolata ori de cate ori te gindesti la nu stiu ce problema, evident ca lucrurile se vor aduna si in final ajungi cu o noua problema - excesul ponderal."

Sfatul specialistilor este ca, dupa situatii stresante, sa nu consumati dulciuri, paine alba si produse fainoase procesate. Incercati sa beti doar apa si sa va calmati. Ulterior, ca sa domoliti senzatia de foame, consumati o salata mare, care poate sa contina si proteine animale.

Daca in plina tinerete va confruntati cu valori mari ale colesterolului rau, mergeti si la endocrinolog. Hipotiroidismul, adica acea situatie neplacuta cand glanda tiroida nu functioneaza, poate fi cauza. Pe de alta parte, atentie si la disfunctiile glandelor supra-renale, ce produc cortizol si au legatura cu valoarea colesterolului din sange.

7 sfaturi pentru a controla si a regla stresul cotidian.


1.Renunta la confortul alimentar.

Bineinteles ca este mult mai usor sa te infrupti dintr-un meniu de la fast-food decat sa gatesti un preparat sanatos, in special intr-o perioada de stres, insa, pe termen lung, acest comportament alimentar nu te ajuta, ci iti face doar rau. Mai bine mergi la un restaurant si ia un pranz usor, in tihna!

2. Sportul combate stresul

Fa flotari. Miscarea, folosirea muschilor este un remediu rapid pentru stres. Iti vei pune sangele in miscare si cortizolul va fi mai repede transportat catre rinichi si dat afara din organism. Daca flotarile ti se par prea dificile, si simple flexari ale mainilor sau genuflexiuni te pot ajuta.somnul suficient te relaxeaza

3.Opt ore de somn te ajuta sa slabesti.

Cercetatorii de la Universitatea Roehampton au aratat ca persoanele care dorm pe saturate, dar nu mai mult de opt ore, trezindu-se in jurul orelor 6-7 dimineata, slabebesc mai repede decat somnorosii care se trezesc mai tarziu. Somnul de calitate este un adevarat lux in perioadele de stres, dar bucura-te de el – macar de dragul siluetei tale!

4. Mai putina cafea si alcool!

Ar fi bine sa reduci consumul de cafea si, mai ales, de alcool. Daca nu poti sa renunti definitiv la aceste doua licori, bea cantitati moderate. Sunt excitante ale sucului gastric si iti induc senzatia de foame, chiar daca pentru moment te relaxeaza.

5. Atitudine pozitiva

Gandeste-te ca toate relele trec si incearca sa depasesti momentele dificile, stresante, altfel decat mancand fara masura.

6. Dieta echilibrata

Urmarea unei diete echilibrate, te pote ajuta sa infrunti cu un tonus mai bun problemele zilnice. In plus, daca esti multumita de felul cum arati cand privesti in oglinda vei avea, cu siguranta, mai multa incredere in tine.

7. Hormonii de stres invinsi de un mic dejun sanatos

Imbunatateste-ti micul dejun. Deficientele de vitamina B, C sau calciu sunt stresante pentru organismul tau. Fii sigur ca pornesti ziua cum trebuie, si micul dejun iti ofera o mare parte din nutrientii necesari de-a lungul zilei. Consuma fructe, iaurt, cereale integrale si incearca si putin unt de arahide. Contine acizi grasi care scad productia de hormoni de stres.

Lasa un comentariu: