Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

Top 10 alimente care cresc imunitatea la copii (Sigur si rapid)

Top 10 alimente care cresc imunitatea la copii (Sigur si rapid)

Sistemul imunitar al copilului se maturizeaza la 11-12 ani.

Pana la aceasta varsta, amigdalele si timusul ("glanda copilariei", care involueaza dupa 14 ani) reprezinta adevarate scoli pentru imunitate. Aceste organe limfoide instruiesc alte componente ale sistemului imunitar cu memorie.

Ce inseamna memoria sistemului imunitar?

Cand intalneste un agent patogen (virus, bacterie), organismul lupta impotriva lui, iar in urma acestei confruntari isi dezvolta anticorpi.

Acestia raman in organism toata viata, iar la urmatoarea confruntare cu inami­cul respectiv sistemul imunitar il recu­noaste, isi aminteste totul despre el si il invinge cu usurinta.

De aceea se spune ca racelile din copilarie ajuta la formarea imunitatii, ele perfectioneaza sistemul imunitar, astfel incat la varsta adulta ajungem sa racim o data sau de doua ori pe an sau chiar mai rar.

Tot memoria sistemului imunitar ne ajuta sa facem doar o singura data bolile copilariei (varicela, rujeola, oreion, rubeola).

Poate o gustare sa-i potoleasca foamea copilului tau si, in plus, sa-l tina departe de gripa, raceli si alte infectii? Raspunsul este DA, numai ca alimentele trebuie sa fie corect alese.


Iata 10 alimente care stimuleaza sistemul imunitar la copii in mod natural:

1. Iaurt

Iaurtul contine probiotice care formeaza un adevarat scut impotriva racelilor si gripei. Potrivit unui studiu, copiii care au consumat iaurt si-au redus cu 19% riscul de a raci, de a dezvolta infectii la urechi sau de a se infesta cu streptococi.

 Unii cercetători susţin că există o legătură directă între deficitul de vitamina D (care se găseşte din abundenţă în iaurt) şi riscul crescut pentru gripă şi răceli de sezon.

Consumat în fiecare dimineaţă, un pahar cu iaurt intăreşte imunitatea, previne constipaţia şi sindromul de colon iritabil, favorizează scăderea nivelului de colesterol şi controlarea glicemiei, ceea ce-l face foarte bun si pentru adulti nu numai pentru copii.

Specialistii recomanda iaurturile care contin culturi vii.

iaur pentru copii

2. Kefir

Kefirul are, de asemenea, probiotice. Specialistii spun ca, desi nu s-au facut studii exprese pentru a-i dovedi beneficiile, kefirul ajuta sistemul imunitar fiind utilizat de sute de ani de popoarele asiatice.

3. Nuci

Nucile au acizi grasi omega-3. Potrivit unui studiu de mica anvergura, la copii, omega-3 reduce numarul infectiilor respiratorii.

4. Fructe si legume

Vitamina C ajuta organismul sa lupte impotriva racelilor si gripei. Fructe precum citricele, capsunile sau legume precum ardeiul gras, broccoli sau cartofii dulci contin din plin vitamina C.

5. Carne slaba

Carnea contine proteine si zinc care ajuta la intarirea organismului sa lupte impotriva infectiilor. Proteinele sunt o componenta extrem de importanta pentru dezvoltarea copilului si pentur intarirea sitemului imunitar. 

6. Afinele

Considerate un remediu din folclor, afinele şi-au dovedit în timp eficacitatea sporită în blocarea agenţilor patogeni care atacă sistemul imunitar.

De asemenea, potrivit mai multor studii de specialitate, afinele sunt un real ajutor pentru organism în perioadele de convalescenţă în urma răcelilor şi a gripei.

Una dintre explicaţii constă în conţinutul bogat în antioxidanţi al afinelor, care sporesc capacitatea de a lupta cu diferite stări inflamatorii.

7. Fructele de acai

Supranumit "fructul-minune", împreună cu afinele, boabele de acai au un conţinut ridicat de antocianine.

Potrivit specialiştilor, fructele de acai au proprietăţi terapeutice excepţionale, ajutând organismul să lupte împotriva bolilor şi a procesului de îmbătrânire.

De asemenea, acest tip de fructe de culoare mov, care cresc doar în palmierii din padurea amazoniană, sunt renumite şi ca un duşman de temut al kilogramelor în plus.

Fructele de Acai conţin din belşug fibre, vitaminele B1, B2, B3, vitamina C, vitamina E, Omega 3, Omega 6 si Omega 9, calciu şi potasiu.

8. Usturoiul

Cultivat încă din antichitate, usturoiul este unul dintre cele mai recomandate alimente împotriva răcelii, datorită proprietăţilor sale curative şi antiseptice, având un conţinut bogat în antioxidanţi.

Fiind utilizat în special la condimentarea sau aromatizarea unui mare număr de preparate culinare, usturoiul are un rol mineralizant şi conţine o serie de elemente nutritive: fosfor, calciu, potasiu, sodiu, mangan, cupru, sulf, fier, vitaminele B, C şi E.

Cercetările au scos în evidenţă faptul că fitoncidele aflate în usturoi distrug unii agenţi patogeni, cum ar fi cei care produc febra tifoida, difteria sau holera.

9. Broccoli

Broccoli este o legumă înrudită cu varza şi este o sursă excelentă de vitamina A, C, B2, acid folic potasiu, selenium, fier şi calciu, cu efecte deosebite antioxidante şi anticancerigene (în momentul tăierii, mestecării sau digerarii, se eliberează un compus cu sulf - sinigrina - cu rol în inhibarea înmulţirii celulelor tumorale).

broccoli pentru copii

10. Ciocolata neagra

Ciocolata neagra, cu continut scazut de zahar si alte arome artificiale, este un puternic imunostimulator.

Pudra de cacao este o sursa bogata de antioxidanti naturali, esentiali pentru a proteja organismul de boli. Asadar, o portie moderata si ocazionala de ciocolata neagra poate atrage o multime de beneficii pentru sanatatea micutului tau.  


Bonus! Ce solutii trebuie sa iei in calcul pentru a intari sistemul imunitar al copilului!

1. Respectarea unei alimentatii sanatoase

Alimentatia copilului, mai ales in primii ani de viata cand se formeaza flora bacteriana in tubul digestiv (primul scut in fata agentilor patogeni), trebuie sa fie respectata ca la carte.

In dieta copilului este bine sa se regaseasca 3-4 feluri de fructe si legume zilnic, carne de calitate (pui, curcan, vita sau peste), lapte, iaurturi cu probiotice.

Dupa varsta de 2 ani nu trebuie ocolit nici usturoiul, care contine alicina, o substanta care ajuta sistemul imunitar in lupta cu infectiile.

2. Expunerea la aer

In afara de alimentatie, aerul si apa sunt esentiale pentru calirea organismului. Copilul trebuie scos la aer inca din primele saptamani de viata, urmand ca joaca si plimbarile afara sa devina obisnuinta dupa varsta de un an.

Expunerea la aer si la soare (cu masura vara) asi­gura necesarul de vitamina D, una dintre cele mai importante pentru prevenirea rahitismului si imunitate.

3. Respectarea programului de somn

Imunitatea copilului depinde si de odihna. De aceea este importanta respectarea orelor de somn.

Copiii mici trebuie sa mearga la culcare in jurul orei 9 seara si sa doarma la pranz, iar scolarii mari si adolescentii de la 10 seara. Copiii trebuie sa prinda primul val de somn, un factor de crestere a imunitatii.

somnul creste imunitatea la copii

4. Administrarea suplimentelor nutritive 

Vitaminele C si D sunt indicate zilnic copilului pana la un an si jumatate, iar dupa aceea trebuie admi­nistrate in perioada septembrie-aprilie.

Acestea sunt adevarate antivirale naturale, avand roluri importante in procesele de stimulare a imunitatii. Preparatele multivitaminice sau polivitaminele sunt si ele utile in cresterea imunitatii.

Concluzie!

Organismul copilului este intr-o continua dezvoltare si este mult mai predispus decat un adult la contactarea virozelor sau bacteriilor. De aceea un sistem imunitar puternic il fereste pe cel mic de boli.

Alimentele cu potential crescut in intarirea sitemului imunitar combinate cu o odihna suficienta, miscarea in aer liber si mediul familial sanatos creaza premisele dezvoltarii armonioase si sanatoase a copilului.

Tu cum iti feresti copilul de raceli in sezonul rece?

Ai un plan care functioneaza an de an? Lasa-ne um mesaj sau scrie-ne pe facebook pentru a impartasi si celorlalti parinti experientele tale. Ai o intrebare sau doresti o lamurire in legatura cu ce am discutat mai sus? Scrie-ne!

Lasa un comentariu: