Alunga balonarea pentru totdeauna: 15 sfaturi pentru un stomac plat
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

Alunga balonarea pentru totdeauna: 15 sfaturi pentru un stomac plat

Alunga balonarea pentru totdeauna: 15 sfaturi pentru un stomac plat

Te-ai simtit vreodata ca si cum ai avea cu cateva kilograme in plus dupa o masa?

Balonarea este o problema comuna pentru multi oameni. Cu siguranta nu este placuta, insa daca ti se intampla des, ce poti face pentru a scapa de ea?

Iata mai jos 15 trucuri care te vor ajuta sa reduci senzatia inconfortabila de balonare si sa ai stomacul plat pe care ti-l doresti:

1. Portii mai mici pentru a evita supraalimentarea

portii mici si dese de mancare

Senzatia de balonare poate fi asemanatoare cu cu senzatia de prea plin. E ceva normal sa te simti inconfortabil dupa ce ai mancat o masa prea mare, insa nu este sanatos.

Sa mananci mai putin este un inceput, dar nu vrei nici sa te infometezi. De aceea este indicat nu doar sa mananci mese mai mici cantitativ, dar de asemenea sa mananci si mai des.

Daca treci de la 3 mese pe zi la 4 sau 5 pe zi, dar mananci aceesi cantitate, cu siguranta o sa te simti mai bine dupa fiecare masa, din simplul motiv ca nu va trebui sa digeri asa mult deoadata.

Personal, am gasit schimbarea de la 3 la 5 mese benefica nu doar pentru stomac ci si pentru nivelul de energie pe care il am cand mananc mese mici si dese.

Incearca si tu, o sa constati ca ai mai multe beneficii decat a scapa de balonare.

2. Elimina bauturile carbogazoase

bauturi carbogazoase balonare

Imi pare rau pentru cei indragostiti de sucurile carbogazoase, dar acestea sunt una din cauzele majore ale balonarii.

Sigur sunt delicioase, dar odata cu sucul inghiti si bule de dioxid de carbon, iar acest gaz in stomac creaza balonare puternica.

Una din cauzele majore ale balonarii sunt gazele. Sunt gaze care sunt produse in corp, dar si gaze pe care le ingerezi.

Dioxidul de carbon este unul din principalele gaze responsabile de balonare, din cazua prezentei sale in toate bauturile carbogazoase.

Daca ai probleme dese cu balonarea, elimina bauturile carbogazoase si vei vedea o diferenta semnificativa.

Mai mult, sucurile acidulate au o lista neagra de efecte nocive asupra sanatatii ca rezistenta la insulina, cresterea in greutate si bolile de inima. Mai bine stai departe de ele.

3. Ai grija cum mananci!

mesteca mancarea cum trebuie

Trebuie spus ca bauturile carbogazoase nu sunt singura sursa de unde inghiti gaze.  Poti inghiti aer si in timpul ce mananci sau bei.

Daca mananci in timp ce vorbesti, mananci in graba, mesteci guma, mananci cu inghitituri mari, poti inghiti si aer fara sa realizezi.

Iata cateva sfaturi care te pot ajuta:

- mananca incet: mesteca incet cu gura inchisa si asculta ce iti spune mama ta sa nu vorbesti in timp ce mesteci, asa poti evita sa inghiti aer.

- nu folosi paiul - fie bei direct din pahar, fie esti atent ca sa nu respiri pe nas cand bei lichide cu paiul.

- redu consumul de guma de mestecat - la fel ca si vorbitul in timp ce mananci, mestecatul de guma este un mod usor de a inghiti aer. Incearca sa reduci folosirea gumei de mestecat daca te confrunti cu balonari dese.

4. Nu face antrenamente fizice imediat dupa ce ai mancat

antrenamentul dupa masa creaza balonare

Fiind foarte activ imediat dupa ce mananci iti poate da peste cap procesul de digestie, ducand la disconfort si balonare.

Ti s-a intamplat vreodata sa alergi imediat dupa masa si sa iti vina greata?

Asta pentru ca organismul este creat pentru a se odihni sau a munci, nu ambele in acelasi timp.

Odihna este pentru a putea avea loc procesul de digestie, munca este pentru activitatea musculara.

Cand corpul taul incearca sa digere mancarea, iar tu intri in "modul antrenament" cu o tura de alergare, dai peste cap tot procesul de digestie si omori doua pasari cu o singura piatra.

De asta, personal de fiecare data cand merg la antrenament nu mananc cu 2 ore inainte pentru a nu experimenta senzatia de greata sau de stomac plin.

Mananca, odihneste-te mancar 2 ore si apoi mergi la antrenament.

5. Ai grija la eticheta "Sugar Free"

sugar free eticheta

Chiar daca zaharul in exces este rau pentru tine, ce folosesc companiile pentru a inlocui zaharul poate fi uneori si mai rau.

In locul zaharului, se folosesc dez "alcooli de zahar"; si in timp ce tehnic acestia sunt considerati siguri, ei pot crea probleme digestive.

Intestinele noastre contin numeroase bacterii benefice pentru digestie, dar cand acestea digera alcooli din zahar, produc gaze ce duc la balonare.

Felul in care alcooli de zahar produc gaze este prin efectul pe care il au asupra bacteriilor din tractul digestiv.

Limitandu-le eficacitatea bacteriilor, alcooli din zahar fac mancarea sa inainteze mai greu prin tractul digestiv, si sa nu fie digerata complet, astfel ca pe langa balonare te poti alege si cu diaree.

Verifica eticheta produselor care au afisat "sugar free" si cauta dupa alcooli de zahar cum ar fi xytitol, mannitol, sorbitol sau erythritol.

Toti acestia sunt cunoscuti ca creaza probleme digestive, asa ca fereste-te de ai daca ai probleme de balonare.

6. Scade consumul de sare

sarea si balonarea

Sodiul poate contribui la senzatia de balonare, doarece retine apa usor, iar retentia de apa este un factor de aparitie al balonarii.

Apa este importanta pentru functiile organismului; 50-70% din corp fiind compus din apa.

Dar cand excesul de apa este retinut in parti din corp ca vasele de sange, poate afecta presiunea arteriala si poate face tot corpul sa se simta balonat (in special stomacul, mainile si picioarele, fata).

Scaderea consumului de sare dar si a consumului de alimente bogate in sodiu, reduc sansele de a retine apa.

Alimentele bogate in sodiu tind sa fie inghetate sau conservate, sarea fiind un bun conservant.

Recomandarile sunt sa se consume mai putin de 2300 mg de sare pe zi (iar pentru anumite persoane ca cele cu tensiune arteriala sub 1500mg/zi).

7. Gateste bine alimentele de origine vegetala

legume fibre insolubile balonare

Legumele sunt foarte benefice pentru sanatate in multe feluri.

Dar trebuie stiu, ca vegetalele snt bogate in fibre insolubile. Aceste componente, fibrele, ajuta mancarea sa treaca prin sistemul digestiv mai usor, dar in acelasi timp sunt greu de descompus ducand la balonare in unele cazuri.

Solutia e simpla, gatiti legumele mai des. Daca suferi de balonare, ia in calcul sa gatesti legumele pentru a inmuia fibrele, facandu-le mai usor de digerat.

Chiar daca se spune ca gatitul legumelor le va face sa-si piarda din nutrienti, insa sunt moduri in care poti sa le pastrezi beneficiile; si poti face asta gatindu-le la aburi.

Pantru a le gati in abur poti folosi apa de la supa pentru a le da un gust deosebit.

8. Mananca mai multe fibre

fibre si grasimi nesaturate

Balonarea si gazele pot fi adesea rezultatul constipatiei. Este o problema digestiva comuna si recomandarile generale sunt sa se manance mai multe fibre, datorita ajutorului pe care il ofera trecerea mancarii mai usor prin intestine.

Fibrele solubile sunt alegerea cea mai buna, fiind tipul de fibre pe care corpul tau il pot absorbi.

Retin de asemenea apa (in sensul bun), ajutand la reducerea si oprirea diareei (un alt contributor al balonarii si disconfortului).

Exista o granita subtire insa, intre "a consuma mai multe fibre" si "a consuma prea ulte fibre"...

9.Ai grija la grasimi si fibre

fasole si mazare gasimi fibre

Cum am spus mai sus, este indicat sa gatesti in intregime sau partial legumele din cauza fibrelor insolubile pe care le contin.

Dar si dincolo de consumuld e legume, vei fi nevoit sa ai grija la consumul de mancaruri bogate in fibre daca te lupti cu balonarea si gazele.

Alimentele bogate in grasimi (chiar si grasimile sanatoase) pot fi un factor major de balonare.

Fasolea nu se numeste degeaba "fructul muzical :)". Fasolea, mazarea si cerealele integrale (care nu sunt un aliment bogat in grasimi, dar pe care nu l-am acoperit in discutia noastra si care poate provoca aceleasi simptome), pot incetini digestia si te pot ajuta sa te simti mai satul dupa o masa.

Din pacate, asta poate fi o problema daca ai tendinta de balonare. Incearca sa mananci mai rar fasole, cereale integrale si alte alimente bogate in fibre si grasimi ca untul de arahide, alune, cascaval, si alimente prajite.

10. Ai grija la intolerante si alergii

gluten amidon lactoza

Daca organismul tau are intoleranta sau reactii adverse la anumite alimente, acest lucru se poate manifesta in balonare si gaze.

Alergiile si intolerantele comune includ produse lactate (lactoza), cerealele(gluten sau alte proteine din cereale), oua, nuci si fructe de mare.

Daca ai avut probleme cu balonarea si gazele, incearca sa reduci unul sau mai multe din gama de alimente de mai sus pentru cateva saptamani.

Nu te agita sa schimbi din temelii dieta, desi acum exista alternative sanatoase la alimentele pe care o sa fiti nevoite sa le elimintati.

Se poate substitui laptele cu lapte de migdale sau lapte de soia daca ai intoleranta la lactoza si exista o multime de produse de panificatie fara gluten, paste si cereale daca aveti intoleranta la gluten sau alergie.

Uneori, sanatatea sistemului tau digestiv o dobandesti prin simpla schimbare a unui singur aliment.

Asa ca nu te speria ca nu mai ai voie sa mananci anumite alimente care ti se par de neinlocuit.

11. Verifica daca ai sindromul colonului iritabil

usturoi si ceapa carbohidrati nedigerabili

Sindromul colonului iritabil este considerat a fi cea mai comuna tulburare a sistemului digestiv din lume, afectand aproximativ 14% din intreaga populatie.

Balonarea, diareea, durerea abdominala, disconfortul si constipatia sunt toate simptome comune ale SCI; 60% din persoanele cu SCI raportand ca balonarea este cel mai neplacut simptom.

Mai mult, nu se cunosc clar care sunt cauzele sindromului de colon iritabil.

Din fericire, sunt cai de a trata SCI, si acestea nu implica medicatie grea sau proceduri medicale.

Cum bine ti-ai dat seama cel mai bun tratament pentru SCI este o dieta schimbata.

In primul rand, daca te confrunti cu sindromul colonului iritabil trebuie sa eviti alimentele care contin carbohidrati nedigerabili care intrautatesc SCI.

Iata o lista cu exemple:

- usturoi
- lapte
- suc de portocale
- carnati
- pepene rosu
- soya
- majoritatea ceaiurilor
- crema de branza
- ceapa
- mere

Lista cu acest tip de alimente poate fi mai mare, asa ca daca te confrunti cu sindromul colonului iritabil, ai grija la ce cumperi.

Citeste etichetele si evita alimentele ce contin  carbohidrati indigerabili.

12. Suplimenteaza sistemul tau digestiv

enzime digestive si probiotice

Uneori schimbarea dietei nu isi face efectul sau e prea greu de urmat.

In acest caz, este indicat si merita incercate suplimentele pentru imbunatatirea digestie pentru a elimina balonarea si gazele.

Sunt doua tipuri de suplimente care functioneaza: enzimele digestive si probioticele.

Suplimentele cu enzime digestive te ajuta in cazul alimentelor greu de digerat sau a celor ce contin carbohidrati nedigerabili.

Sunt cateva tipuri de enzime digestive ca: lactaze (te ajuta sa digeri lactoza), amylaze (te ajuta sa digeri amidonul) si proteaze (pentru digestia proteinelor).

In functie de ce probleme ai si ce alimente nu poti digera ia suplimentul cu continut de enzyme de care ai nevoie.

Suplimentele cu probiotice ajuta bacteriile naturale benefice care se afla in tractul digestiv.

Daca acele bacterii nu functioneaza corect sau scad ca numar, alimentele nu se vor digera complet ceea ce va duce la balonare.

Probioticele ajuta bacteriile sa functioneze corect si sa inlocuiasca bacteriile pierdute.

Discutiile pe baza beneficiilor probioticelor in cazul balonarii au fost mult timp in contradictoriu, insa studiile recente au dovedit ca acestea sunt intradevar benefice pentru reducerea gazelor.

Daca te contrunti cu balonarea des, probioticele pot fi solutia pentru tine!

13. Foloseste un jurnal al alimentelor pentru a nota problemele.

jurnal alimente

Cu toate sfaturile de mai sus, privind ce sa eviti si ce nu, ce alimente sa mananci si ce nu, de ce, cat, cum; ai nevoie sa iei problema in propriile maini.

 Toti suntem diferiti, si ce cauzele balonarii unei persoane pot sa difere de ale tale.

De asemenea sunt atat de multe surse diferite care pot provoca balonarea.  Este indicat sa ti notezi ce mananci si sa vezi reactia ta dupa.

Se poate sa observi ca anumite alimente listate mai sus ca avand potetinal de balonare sa nu se incadreze si in lista ta, si atunci poti sa le dai o bila alba.

Foloseste un jurnal pe care sa il consulti regulat pentru a individualiza problema cu care te confrunti.

14. Redu stresul zilnic

stresul si balonarea

Hormonii de stres pot da peste cap tot organismul ducant la diaree si gaze. Chiar daca acestia nu sunt cauza principala de balonare si gaze, cu siguranta contribuie si inrautatesc simptomele principale.

Daca ai o stare de anxietate, nervi, grija, stres acorda-ti timp pentru a te linisti.

Apoi revino la problema care te-a deranjat si trateaza-o cu calm pentru a o rezolva.

Reducerea nivelului de stres are beneficii dincolo de reducerea balonarii, sunt convins ca stii asta. Fa in asa fel incat, sa fii mai tot timpul calm si relaxat, cu mintea limpede si vei vedea cum beneficiile unei stari de bine te vor invalui.

15. Consulta un doctor

consulta un doctor

Cand vine vorba despre nutritie, diagnosticul impus de tine poate fi suficient, datorita numeroaselor cai pe care le poti urma si testa pentru a vedea o schimabre in bine referitor la balonare.

Dar, daca ai incercat cam tot ce se putea incerca, iar situatia ta nu vede o imbunatatire e cazul sa consulti un doctor.

Daca simptomele sunt severe si nu se amelioreaza, este posibil sa te confrunti cu o boala cronica care merge dincolo de alegerile stilului de viata.

Diagnosticarea problemelor digestive nu este o stiinta exacta asa ce este foarte important sa consulti si un expert.


In timp ce majoritatea problemelor pot fi rezolvate prin simpla ajustare a dietei si modului de viata, nu ezita sa vezi un doctor daca simptomele, devin cum spuneam, cronice si nu dispar.

Tu te confrunti des cu balonarea? Cum faci fata situatiei si ce modificari in stilul de viata ai facut?

Lasa-ne un mesaj cu parerile si opiniile tale!

Lasa un comentariu: