Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

Cum sa mananci bine, sa te simti minunat si sa arati super. Ghidul complet.

Cum sa mananci bine, sa te simti minunat si sa arati super. Ghidul complet.

In ciuda a ce vedem la televizor, nu exista o formula secreta sau o pastila minune care sa te faca sanatos, frumos sau fericit.

Dar e mai usor sa fii cea mai buna varianta a ta decat ti-ai fi imaginat.

Bineinteles, ca sa ai 6 patratele o sa fie nevoie de ceva munca, dar daca iti doresti sa te simti bine si sa arati si mai bine, urmeaza aceste mici schimbari in fiecare zi pentru a te energiza, a-ti creste vitalitatea si a fi cea mai buna varianta a ta.

1. Fii eficienta atunci cand mergi la supermarket

rafturile cu produse din supermarket


La orice supermarket la care mergi, vei fi bombardat cu o gramada de alimente de toate felurile si in toate ambalajele.

Numarul de modele poate fi coplesitor si nu vei mai stii ce sa alegi.

Insa, daca esti in cautarea unui stil de viata sanatos pentru a te simti mai bine si a arata si mai bine, parcurgerea eficienta a rafturilor este primul pas.

Majoritatea supermarketurilor sunt amenajate la fel: pe categorii de produse, carne, fucte de mare, lactate, fructe, legume, etc.

Pentru a fi eficient si a alege doar produse proaspete si cu mai putine chimicale, alege ce ai nevoie din rafturile amplasate pe mijloc si din cele la vedere.

In general in fata sunt puse produsele proaspete care arata bine.

De exemplu legumele si fructele, sunt la intrarea oricarui supermarket, pe "mijlocul drumului" si sunt mereu proaspete, sau cel putin asa ar trebui sa fie.

Arunca un ochi si pe etichetele produselor si evita-le pe cele cu o tona de ingrediente, majoritatea nestiindu-le.

Alege fructe si legume la vrac si nu ambalate din doua motive: sunt si mai proaspete si mai ieftine.

2. In general incearca sa eviti cofeina

cofeina din cafea sau alte surse


Cofeina este unul din acele elemente nutritionale cu care expertii in sanatate nu se pot pune de acord.

Este intr-adevar buna pentru tine? Poate sa-ti stimuleze metabolismul?

Unele studii, ca de exemplu cel din Obesity Review via LiveStrong, sugereaza ca, cofeina te ajuta sa arzi mai eficient grasimea din organism.

Dar alti experti ca Gillian McKeith, autoarea cartii "Esti ceea ce mananci", mentioneaza faptul ca, cafeaua, care contine cofeina, de fapt creste tensiunea arteriala, facandu-te sa te simti anxios si fara stare.

In plus, cofeina suprasolicita glandele suprarenale, obosindu-le atat pe ele cat si pe tine, mai mentioneaza McKeith.

Si atunci, ce sa crezi?

Cand vine vorba de cofeina, intreaba-te care e scopul principal pentru care o bei.

Cauti sa iti stimulezi metabolismul?

Atunci 1,2 cesti de cafea pe zi ar trebui sa fie destul. Daca observi o stare de neliniste redu doza.

Folosesti cofeina ca supliment inainte de antrenament?

Daca simti o diferenta notabila a performantei tale cand iei si cand nu iei cofeina, atunci ia.

Si eu beau inainte de sala cafea de fiecare data si ma simt excelent.

3. Stai departe de alcool

renunta la consumul de alcool


Acest lucru este uneori mai greu de evitat decat cofeina.

O cautare pe goole ma dus catre rezultatul de mai jos publicat de Mayo Clinic:


Potrivit Mayo Clinic " multi doctori sunt de acord ca unele substante din vinul rosul au proprietatea de a ajuta inima", dar "prea mult alcool poate avea efecte adverse asupra organismului".

De semenea nutritionistul Gillian McKeith afirma ca alcoolul pune prea mare presiune pe ficat si sistemul digestiv.

Ea mai precizeaza de asemenea ca: " Alcoolul slabeste ficatul, organul responsabil cu metabolizarea grasimilor si de asemenea stimuleaza apetitul ducand la obezitate".

Daca scopul tau este sa te simti si sa arati bine, alcoolul sigur nu te va duce acolo.

Alcoolul actioneaza ca un sedativ, cu cat bei mai mult cu atat te simti mai rau.

Concluzia este ca ai nevoie sa elimini alcoolul din dieta ta zilnica.

4. Ceaiurile din plante trebuie sa fie pe masa ta

ceaiuri verde si negru

Mie unul imi place sa beau ceai. E ceva confortabil si placut cand bei un ceai aromat aburind, mai ales in vremurile racoroase.

De aceea imi e greu sa cred ca o gramade de oameni nu beau ceaiuri frecvent.

Multi dintre noi suntem insa familiarizati cu ceaiuri ca cel verde si negru.

Si nu ar fi nimic rau in asta daca nu ar contine cofeina, care cum am mentionat mai sus ar putea fi o problema.

Ca sa eviti dilema intre cele doua mai bine treci la alte plante.

Am gasit un text in Reader's Digest Best Health care spune: Am putea avea aceleasi beneficii de la un ceai organic bun pe care le avem intr-o capsula cu vitamine".

Spre exemplu ceaiul de menta este cunoscut pentru ca inlatura balonarea.

Ceaiul de ghimbir este bun pentru raceala si dureri de stomac sau chiar pentru raul de miscare.

Ceaiul de musetel are proprietati sedative si de calmare.

Cea mai buna parte a faptul ca bei ceai din plante este ca poti bea mai multe dealungul zilei. Asa ca, fie daca vrei sa te relaxezi, sa te simti bine, sa iti impulsionezi starea de spirit, ceaiurile pot fi o alternativa naturala, cu putine calorii si fara batai de cap.

5. Evita produsele cu continut ridicat de zahar

produse pe baza de zahar


Aceste produse sunt peste tot in ziua de azi.

De la cerealele pentru mic dejun, dressingurile pentru salate, sucurile de fructe, condimente, ketchup, singurul mod in care poti evita zaharurile este sa citesti cu atentie etichetele ca sa stii exact ce e in produse si sa le eviti.

Potrivit Business Insider, problema cu zaharul este ca poate duce la:

- pofta de mancare continua

- cresterea in greutate

- rezistenta la insulina

- diabet

- obezitate

- probleme cu ficatul

- cancer pancreatic

- probleme ale rinichilor

- tensiune arteriala crescuta

- boli de inima

- deficiente nutritionale

Cu o lista ca asta, este usor sa-ti dai seama cat de important e sa stai departe de produsele cu continut ridicat de zahar.

Anumiti carbohidrati insa, nu ar trebui evitati

Odata cu dietele low-carb, s-a indus ideea ca toti carbohidratii sunt rai si ar trebui eliminati din dieta.

Insa, asta e doar partial adevarat.

Unii carbohidrati sunt intradevar foarte rai. Dar altii sunt vitali pentru starea de bine si pentru sustinerea energiei fara a fi nevoie de cofeina si zahar.

Trebuie stiut ca acesti carbohidrati sunt sursa primara a energiei noastre, dar pot fi de asemenea stocati sub forma de grasime daca sunt consumati in cantitati prea mari.

Si asta e problema cu care cei mai multi dintre noi ne confruntam.

Am observat ca oamenii consuma prea multi carbohidrati simpli (rai).

Pentru a beneficia de toata valoarea carbohidratilor, va trebui sa te axezi pe cereale integrale, neprocesate ca: orez brun, quinoa, paine 100% integrala si paste integrale.

Potrivit lui Lori Zanini in Men's Health, eliminarea completa a carbohidratilor nu e o ideea buna deloc.

In schimb este important sa-i consumi regulat dealungul zilei su cu moderatie.

Astfel vei tine niveul energiei constant si nu vei avea perioade de cadere si nevoie de junk-food.

Fara carbohidrati, te poti astepta sa fii obosit mereu, iritat si infometat tot timpul - ceea ce este complet opusul a ce iti doresti.

6. Mananca mai multe legume decat fructe

legume morcovi


Iti aduci aminte cand mama ta iti spunea sa mananci toate legumele din farfurie?

Da, si mie imi zicea la fel.

Dar se adevereste acum ca avea dreptate.

In timp ce fructele sunt considerate sanatoase, ele pot fi intr-un fel rele daca sunt consumate in cantitati mari.

In cazul legumelor, este aproape imposibil sa mananci prea multe.

Si spun aproape imaginandu-mi pe cineva ca mananca un munte de morcovi si pielea lui se coloreaza portocaliu.

Legumele contin putine calorii si zahar si necesita un efort mai mare sa fie metabolizate de organism.

Efortul in plus ne face sa mancam mai incet si sa ne simtim satui. Astfel nu vom depasi cantitatea optima de hrana.

Ai avut in fata ta o salata uriasa si te-ai saturat sa tot mesteci la ea si sa nu o mai termini.

Ei bine asta e puterea legumelor.

Frcutele pe cealalta parte, nu necesita un efort prea mare sa fie consumate, si te vor lasa infometat.

In plus, anumite fructe contin niveluri ridicate de zaharuri naturale si nu ofera prea multa proteina.

Cel mai indicat este sa consumi 2 cani de fructe pe zi, si 2, 3 cani de legume potrivit USDA. Cantitatea exacta depinde de varsta si gen.

Nu e nicio indoiala ca, a consuma 5-6 mese pe zi plus 2-3 gustari, la toate incluzand legume si fructe o sa te ajute sa fii mai sanatos si sa arati mai bine.

7. Acizii grasi Omega 3 sunt esentiali

somon seminte si avocado


Acizii omega 3 au ajuns foarte populari odata, si pe buna dreptate.

Insa, nu mai vad multi oameni sa le dea importanta pe care o au.

Adevarul este ca daca vrei sa se simti excelent trebuie sa adaugi acizi grasi omega 3 in dieta ta.

"Avem nevoie de omega 3 pentru ca numeroase functii din organism sa aiba loc normal; ca de exemplu coagularea sangelui, construirea membranelor celulare in creier, si din moment ce corpul nostru nu poate crea omega 3 trebuie sa ii luam din alimentatie." explica Dr. Frank Stacks profesor la "Cardiovascular Disease Prevention at Harvard School of Public Health".

Dr. Sacks continua spunand ca omega 3 actineaza ca un scut impotriva bolilor de inima si a infarctului.

Pe langa aportul omega 3 din suplimente ar trebui sa consum mai intai omega 3 din alimente.

Ai doua optiuni: plantele si pestele.

Consuma peste, in special somon pentru aport de omega 3, iar plantele cu frunze inchise la culoare sunt si ele bogate in omega 3. De asemenea seminteie, nucile, migdalele, fisticul sunt bogate in omega 3.

De asemenea sa ai intotdeauna acasa un supliment cu omega 3 pentru a-l consuma in special atunci cand nu cosumi destule alimente cu omega 3 ca cele expuse mai sus.

8. Consuma vitamina D

vitamina d3 pentru sanatate

Fara alte comentarii trebuie sa retii un lucru.

Ai nevoie sa consumi vitamina D in mod regulat. Peste 90% din populatia Romaniei sufera de deficienta de vitamina D.

Fara vitamina D nu ai cum sa te simti bine, aceasta intervenind in numeroase procese care au loc la nivelul creierului dar si intreg corpului.

Un articol exlusiv despre vitamina D si beneficiile ei gasesti aici!

9. Suplimentele te ajuta cu siguranta, dar nu ele sunt solutia

suplimentele alimentare


Sunt de parere ca suplimentele sunt extraodinare.

Eu iau o multivitamina in fiecare zi impreuna cu omega 3 si minerale.

Dar nu poti sa suplimenteti o dieta saraca, mancand capsule cu vitamine. Din pacate nu asa merge treaba.

Trebuie sa mananci sanatos si sa folosesti suplimentele pentru a umple golurile din dieta ta.

Unul din suplimentele mele preferate este Spirulina Max de la Calivita. Un produs plin de nutrienti si la un pret acceptabil pentru oricine.

In plus isi face treaba cu succes!

Sfatul meu este sa consumi suplimente in doze recomandate si in mod regulat. Consumand pe perioade scurte de tim doze de 1000 de ori mai mari decat doza recomandata nu te vor ajuta cu nimic.

Aminteste-ti mereu, suplimentele sunt pentru a umple goluri nu pentru a inlocui o alimentatie sanatoasa.

10. Dietele nu functioneaza

dietele nu functioneaza


Cum ai observat, lista de mai sus nu mentioneaza urmarea unei diete sau numaratoarea de calorii.

Eu nu cred in diete si nu cred ca functioneaza. Su tu ar trebui sa abordezi problema la fel.

Numaratul caloriilor poate fi o pierdere de timp. In schimb, gandeste-te mai mult la ce mananci si ofera atentie la cum te face mancarea pe care o consumi sa te simti.

Ideea principala este sa mananci sanatos, alimente integrale si sa limitezi consumul de cofeina, alcool si alte produse fara valoarea nutritionala.

Poti incepe sa adaugi punctele enumerate mai sus in stilul tau de viata, rand pe rand, si in scrut timp te vei reconstrui fizic si psihic.


Tu ce sfaturi urmezi cand vine vorba de starea de bine a ta. Cum iti dezvolti un fizic si un psihic puternic?

Lasa un comentariu: