Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

10 sfaturi simple pentru a opri zaharul in exces din dieta ta

10 sfaturi simple pentru a opri zaharul in exces din dieta ta

Caramel Macchiato de la Starbucks!

Cui nu-i place?

Mie mi se pare delicioasa!

Dar ai idee cat zahar are in ea? 33 de GRAME.

eticheta informatii nutritionale zaharuri

Daca nu iti poti imagina cam cat inseamna 33 de grame gandeste-te la 8 lingurite cu zahar.

Potrivit celor de la WebMD, iata cat zahar recomanda American Heart Association sa se consume maximum intr-o zi:

- barbat tanar activ fizic: pana la 18 lingurite (288 calorii)

- barbat in varsta sedentar: pana la 9 lingurite (144 calorii)

- femeie tanara activa fizic: pana la 5 lingurite (80 calorii)

- femeie in varsta sedentara: pana la 3 lingurite (48 de calorii)

Asa ca doar acel Macchiato iti da peste cap toate calculele. De fapt, o gramada de alimente pe care le consumam zi de zi sunt pline cu zahar.

Si ce, ai spune, e doar zahar... Ei bine, in caz ca nu stiai inca, excesul de zahar este teribil de nociv pentru tine.

Harvard University Health Blog a mentionat un studiu pe perioada de 15 ani in care cercetatorii au analizat persoanele care au consumat 25% sau mai mult din caloriile zilnice din zahar.

Aceste persoane au avut un risc de doua ori mai mare sa moara din cauza bolilor de inima in comparatie cu grupul care a consumat doar 10% din calorii din zahar.

Aceste studii s-au facut netinandu-se seama de sex, varsta, activitate fizica, sau masa corporala. Si asta e un lucru destul de infricosator.

Si atunci, de ce produsele contin atata zahar daca este asa nociv?

Pentru ca la fel ca in cazul tutunului, poti dezvolta o dependenta de zahar.

Iar dependenta de orice face vanzare.

The Huffington Post a mentionat un studiu in care 94% dintr-un grup de sobolani preferau zaharul in locul cocainei.

Acesti sobolani erau dependenti de cocaina inainte de a li se da zahar, dar tot au preferat zaharaul.

Bun, dar cum putem scadea consumul de zahar?

Ei bine, aivi vine partea buna, fiindca urmeaza 6 sfaturi care te vor ajuta sa reduci consumul de zahar zilnic.

1. Nu lasa zaharul sa te pacaleasca

femeie citind informatii nutritionale pe eticheta

Nicio problema, o sa ma uit pe eticheta cu informatiile nutritionale si daca contin mult zahar o sa le evit, nu?

Sau cand ma uit pe eticheta si vad ca zaharul este printre ingredientele principale o sa incerc s aevit acel produs.

Nu e chiar asa!

Zaharul este un fel de ninja. E ascuns sub diferite nume, unele mai putin evidente.

Uita-te pe articolul asta pe care l-am gasit pe prevention.com pentru o lista mare de nume diferite sub care se gaseste zaharul in alimente.


Dar iata cateva sfaturi simple care sa te ghideze pentru a depista trucurile din prima.

2. Nectarurile si sucurile

sucuri si nectar de fructe

Stii lucrurile acelea pe care le colecteaza albinele din flori? Acela este zahar.

Nectarurile cum ar fi "nectarul de agave" sunt indulcitori concentrati. Pe acesta il poti gasi in magazine. E mai dulce decat mierea.

Cat despre sucuri, frestete de ingrediente precum "suc de trestie" sau "concentrat din suc de fructe:

3. Maltul

malt halba de bere

Nu se gaseste doar in bere. Extractul din malt poate fi de asemenea o pulbere sau un lichid indulcitor si este folosit in numeroase produse.

4. Siropurile

sirop cu zahar

Acestea sunt evidente, insa vin in multe forme care te pot induce i eroare: sirop de orez brun, sirop de porumb, sirop de porumb bogat in fructoza, etc.

5. Ingrediente cu terminatia "oza"

fructoza si glucoza

Uita-te pe eticheta dupa nume care seamana cu o chimicala si se termina in "oza": fructoza, galactoza, glucoza, maltoza.

Sunt numeroase nume sub care se ascunde zaharul dar daca esti atent macar la cele de mai sus e usor sa te feresti de zahar mai eficient.

6. Condimente vs Zahar

condimente

Ok, acum ca ai invatat cum sa identifici cateva din cele mai comune capcane ale zaharului, cum ramane cu poftele.

E greu sa rezisti poftei de zahar si sa il elimini dintr-o data. Si atunci cum putem antrena corpul sa il reducem treptat.

Tu ai pus vreodata scortisoara, nucsoara sau vanilie in cafea?


Condimentele adauga aroma cafelei, o aroma mult mai puternica decat zaharul sau indulcitorii si poti fi folosite pentru numeroase alimente.

Din multitudinea de condimente, iata o lista cu cele care mie imi plac:

- scortisoara - are o aroma dulce si putin picanta. Aceasta ajuta la reducerea amaraciunii din alimente (cafea) dar merge si cu fructe si legume

- vanilia - eu o folosesc pentru lactate sau produsele coapte, dar o poti folosi la orice mancare pe care vrei sa o indulcesti, fara a folosi zahar.

- cayenne - picant - imi place mancarea picanta si am observat ca acele mancaruri care au gust bun dulci, au gust bun si picante.

- cuisoare - dulce si aromat - le pun in ceapa, carne si chiar fructe. De asemenea sunt delicioase in placinte

- nucsoara - dulce, amar. Este ecelente in bauturi calde cum ar fi cafeaua, ceaiul si cidrul. Merge is in mancarea la cuptor dar si in supele sarate.

Cand folosesti condimente, trebuie sa le mirosi mai intai. Cand am intrat prima data in bucatarie, am luat la intamplare tot felul de condimente si le puneam in mancare.

Dar mai tarziu am invatat ca miros face ca aroma sa dispara. Axeaza-te pe condimente care iti plac, cum de exemplu mie imi place sa mananc mai picant si folosesc ardei la aproape orice.

7. Cand ai pofta de dulce mananca un fruct

mere rosii

Un mar pe zi tine doctorul departe nu? Eu nu mananc intodeauna mere, dar cu siguranta mananc un fruct pe zi.

Fructele sunt proaspete, dulci si usor de consumat oriunde. Dar si fructele au zahar, nu e acelasi lucru ca atunci cand mananc zahar?

The Huffington Post i-a luat un interviu doctorului Joy Dubost care a explicat ca organismul trateaza diferit fructele de zaharul simplu.

Zaharul din fructe este fructoza, care este descompusa in ficat nu in stomac.

Zaharul de masa este 50% fructoza si 50% glucoza. Glucoza este descompusa in stomac si asta necesita o eliberare de insulina de la pancreas.

Asta inseamna ca fructele nu declanseaza acelasi necesar de insulina ca zaharul de masa.

Un alt lucru care impiedica secretia de insulina este faptul ca fructele contin fibre care se digera incet.

Acest fapt ofera corpului mai mult timp ca sa metabolizeze caloriile si zaharurile eficient.

Cand vine vorba de fructe, natura a avut grija sa puna in acelasi loc tot ce e nevoie pentru a ajuta la digestie si a metaboliza eficient.

Asa ca arunca prajitura si ia un mar.

8. Creste consumul de proteine

muschi carne de vita uscata

Eu consum multa carne. E probabil unul din alimentele mele preferate. Asa ca necesarul de proteine pe zi il fac usor, deci nu e o problema.

Daca insa mananci des in oras, si cu alte persoane la masa, ai tendinta sa mananci ce mananca si ele, astfel neglijandu-ti necesarul de marconutrienti.

Studiile au aratat ca un consum crescut de proteine din care scade consumul de zahar, deoarce corpul nu mai are pofta asa puternica de dulce.

Intr-un studiu publicat in Nutrition & Metabolism, Dr. Mary C. Gannon a studiat efectul metabolic al unei diete bogate in proteine in comparatie cu o dieta normala.

S-a constatat ca o dieta bogata in proteine, scade nivelul de glucoza din sange la indivizii cu diabet si imbunatateste controlul glucozei.

Ideea nu este sa treci complet la o dieta bazata doar pe proteine, ci sa fi atent la lipsurile din dieta ta.

Daca incepi sa ai potfa tot mai des de dulciuri asta se datoreaza si faptului ca ai o dieta saraca in proteine.

De fiecare data cand vrei ceva dulce, mananca in schimb o portie de carne, fie ea piept de pui, friptura, sunca uscata, si vezi ce se intampla.

9. Guma de mestecat

gume de mestecat

Guma de mestecat reduce arsurile in dreptul inimii. Dar ghici ce, guma de mestecat reduce si pofta de o gustare dulce.

Deci mestecand guma reduci durerile de inima si consumul de zahar: doua dintr-o lovitura.

Potrivit "Federation of American Societies for experimental Biology", persoanele care au mestecat guma de 3 ori pe ora la amiaza, au consumat cu 50% mai putine dulciuri decat ar fi consumat daca nu mestecau guma.

Dr Paula Geiselman a realizat un studiu pe 115 barbati si femei cu varste intre 18 si 54 de ani - toti mestecand guma in mod regulat.

Rezultatele: cand oamenii mestecau guma, s-a constatat o pofta scazuta de dulce dar si un nivel ridicat al energiei.

10. Miscare in mod regulat

fata alergand in natura

Un parte destul de importanta a populatiei sufera de rezistenta la insulina sau diabet.

Cea mai buna cale de a ajuta aceste persoane este sa le ajuti sa aiba o viata activa si sa faca sport.

Dar de ce?

Zaharul nu este doar despre ce consumi si cum sa il eviti?

NU, deloc!

Problema cu zaharul, este cum reactioneaza corpul la el. Sportul este esential pentru apararea impotriva metabolismului zaharului.

Pe scurt, consumul de prea mult zahar si grasimi poate provoca rezistenta la insulina.

Asta inseamna ca organismul nostru reactioneaza slab la insulina.

Atunci cand mananci zahar, hormonul insulina impinge de obicei zaharul din sange in celulele din muschi si ficat, sau orice exces in depozite de grasime.

Dar, cand aveti rezistenta la insulina, celulele nu recunosc insulina. Acest lucru lasa nivelul zaharului din sange ridicat si forteaza pancreasul sa produca mai multa insulina pentru a reduce nivelul de zahar din sange.

Rezistenta la insulina este adesea primul semn care duce la diabetul zaharat de tip 2.

Partea buna este ca, execritiile fizice cresc sensibilitatea organismului la insulina, insemnand ca organismul nu trebuie sa secrete asa multa insulina pentru a primi un raspuns de la celule.

Iata cateva sfaturi pentru exercitii fizice, care iti vor fi de folos:

- exercitii aerobe de 2-3 ori pe saptamana la 55-85% din frecventa cardiaca maxima

- diabeticii ar trebui sa aiba la ei intotdeauna o forma de glucoza cu actione rapida.

- include exercitii de forta usoare pana la moderate de 2,3 ori pe saptamana

Este sfaturi sunt pentru cei cu o conditie fizica acceptabila. Pentru sedentari primul pas este sa incepi sa te misti. Mersul prin parc la inceput incet, apoi sustinut face foarte bine.

Sa punem totul cap la cap

femeie mananca salata verde


Invata din sfaturile de mai sus, dar realizeaza ca reglarea zaharului din dieta face parte dintr-un stil de viata echilibrat.

Societatea si marketingul au adus pe piata tot felul de produse pline de zahar, de la mancare, la bauturi, la gustari. Totul in dorinta de a face profit cat mai mare.

Este de datoria noastra sa nu cadem victimele iluziilor pe care ni le prezinta ambalajele.

Iata un rezumat cu care ar trebui sa pornesti la drum:

- incepe prin a constientiza cat zahar mananci de fapt - citeste intodeauna etichetele, gandeste-te la ce mananci, si fii atent la zaharul ascuns sub diverse denumiri cum am vorbit mai sus.

- observa ce iti place cu adevarat, esti un impatimit al dulciurilor, sau iti plac mancarurile condimentate. Cu ce condimente poti inlocui zaharul si sa te simti bine in continuare.

- mananca fructe. Sunt atatea fructe dulci care iti pot potoli pofta de prajituri. Cumpara fructe sa ai tot timpul in casa.

- fa-ti un calcul cu cata proteina mananci pe zi. Daca nu conusumi macar 1 gram pe fiecare kilogram din greutatea ta, incearca sa revizuiesti situatia.

- incearca sa mesteci guma - te poate ajuta cu dulcele.

- nu uita de exercitiile fizice, la inceput e greu dar o sa merite fiecare antrenament peste un an de acum incolo

Tu ti-ai facut griji vreodata ca poate consumi prea mult zahar? Cum faci sa eviti zaharul din alimentatie?

Lasa un comentariu: