Cum sa scapi de grasimea de pe burta si de manerele dragostei
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

Cum sa scapi de grasimea de pe burta si de manerele dragostei

Cum sa scapi de grasimea de pe burta si de manerele dragostei

Cand incepi o dieta sanatoasa si faci exercitii in mod regulat, poate fi frustrant cand grasimea de pe burta si manerele dragostei (manerele dragostei reprezinta grasimea depusa pe abdominalii oblici) refuza sa scada.

Daca esti ca majoritatea dintre noi, probabil simti ca marea parte din grasimea in exces este depusa in jurul abdomenului si soldurilor.

Aceasta problema afecteaza ambele sexe.

Ca barbat, poti fi in forma si sa ai muschi pe tot corpul insa in zona taliei sa nu poti scapa de grasime, fie din cauza berii sau a dietei gresite.

Ca femeie, probabil te confrunti cu excesul de grasime in parte de jos a burtii care se poate prelungi si pe solduri, facand asa numitele "manere ale dragostei".

Chiar daca multi spun ca nu arata chiar asa rau grasimea in jurul taliei, eu sunt de parere ca trebuie sa facem tot posibilul sa o eliminam, bineinteles pe cale sanatoasa; unde mai pui ca aceasta grasime ascunde si probleme de sanatate.

Keri Glassman, medic si fondator la Nutritious Life e de aceeasi parere. Glassman explica: grasimea in exces in zona mediana e strans legata cu cresterea riscului de boli de inima si diabet.

Stiu ca este greu sa scapi de grasimea din jurul taliei; de fapt chiar poate parea imposibil.

Dar nu e!

In acest articol iti voi arata cele mai bune metode de a lupta impotriva grasimii abdominale folosind alimente nutritive.

Dar inainte de a trece la planificarea meniului, este important de inteles diferitele tipuri de grasime din corpul nostru.

1. Tipuri de grasime in corp

manerele dragostei la femei


Cand te lupti cu grasimea de pe burta, te lupti de fapt cu doua tipuri de grasime.

Primul tip este grasimea subcutanata, care se gaseste direct sub piele, in timp ce grasimea viscerala, sau grasimea activa, se afla stocata in jurul organelor vitale ca pancreasul, ficatul si intestinele.

Te poti gandi la grasimea subcutanata ca la o grasime de suprafata. Asta e grasimea pe care o inlatura liposuctia.

Estetic, vrei sa reduci grasimea subcutanata pentru a arata bine si a avea un stomac plat. Majoritatea dintre noi luptam cu grasimea subcutanata cand avem ca scop scaderea in greutatea mai ales in zona stomacului.

Insa, grasimea viscerala ar trebui sa ne ingrijoreze mai mult si nu ar trebui trecuta cu vederea.

Cum am mentionat mai sus, grasimea viscerala este grasime activa, adica nu sta acolo degeaba.

Numeroase studii au aratat ca grasimea viscerala produce diferiti hormoni si molecule inflamatoare asa ca este considerata un organ endocrin activ.

Diabetes UK ca urmatoarele afectiuni de sanatate sunt asociate cu grasimea viscerala:

- cancerul la san

- diabetul de tip 2

- cancerul colorectal

- bolile de inima

- maladia Alzheimer

Cred cu tarie ca, pentru a scapa de grasime de pe burta si de "manerele dragostei" trebuie sa te lupti cu ambele tipuri de grasime, grasimea care iti inconjoara organele si grasime superficiala care te enerveaza pe tine.

Inainte de a trece la treaba, hai sa vedem care sunt motivele pentru care se acumuleaza gasimea in zona mediana a corpului.

2. De ce se acumuleaza grasimea in parte de jos a stomacului?

femeie stresata


Cativa factori contribuie la lupta noastra contra grasimii abdominale.

Unii din acesti factori, ca: dieta saraca, anumiti hormoni si stresul, sta in puterea noastra sa ii schimbam.

Insa, alti factori ca varsta, sexul, geneticul nu tin de noi si nu pot fi modificati.

O sa fi probabil la fel de surprins ca si mine sa afli ca stresul joaca un rol major in aparitia grasimii in zona mijlocului tau.

Potrivit unui studiu facut la Yale University: Femeile cu greutate corporala normala care sunt vulnerabile la efectele stresului, sunt mai predispuse sa aiba un exces de grasime abdominala si au de asemenea un nivel ridicat de cortizol - hormonul stresului.

Studiul a concluzionat si ca hormonul stresului - cortizol, poate fi responsabil de stocarea grasimii in jurul organelor vitale.

Asa ca, cu cat este mai stresat cu atat produci mai mult cortizol si acumulezi mai multa grasime.

Insa, stresul nu este unica modalitate prin care acumulezi grasimea in corp.

Adesea, o dieta saraca in nutrienti de calitate este primul motiv de blamat.

Daca mananci multe alimente bogate in grasimi sau cu exces de zahar, te sabotezi singur in incercarea de a avea un abdoment plat.

Potrivit Doctorului Klein, Profesor la Medicine and Nutrition Science Washington University School:"Cand oamenii opteaza penru o dieta sanatoasa combinata cu exercitii fizice, grasimea viscerala dispare de doua ori mai repede decat cea subcutanata".

Asa ca iata recomandarile mele pentru a scadea grasimea de pe abdomen si solduri:

- redu nivelul de stres

- echilibreaza nivelul hormonal

- mananca sanatos si fa miscare

Din fericire am cateva recomandari pentru a manca sanatos pe care le poti pune si tu in practica chiar de azi.

3. Alimente care lupta impotriva grasimii abdominale

Poate fi greu de crezut, insa chiar exista alimente care, incorporate in dieta tintesc exact sectiunea mediana a corpului.

Cand combini aceste alimente cu exercitiile fizice, vei vedea cum kilogramele incep sa dispara la propriu.

3.1. Ouale

ou fiert moale

Am discutat despre oua si colesterol, dar nu am atins subiectul despre cum te ajuta ouale sa slabesti.

Multumita continutului bogat in proteine, vitamine, minerale si grasimi sanatoase, ouale it ofera energie, iti accelereaza metabolismul si te fac sa te simti satul pentru mai mult timp.

Aceasta combinatie te ajuta sa renunti la poftele de dulciuri, prajituri si sucuri indulcite, mai ales daca consumi ouale l amicul dejun.

3.2. Spanacul

spanac in castron


Un alt aliment care te ajuta sa invingi poftele dintre mese este spanacul.

Profesorul Charlotte Erlanson-Albertsson de la Sweden's Lund University a descoperit o componenta cheie in spanac numita tilacoida, care face ca spanacul sa se digere incet si sa atenueze foamea.


Prof. Erlanson-Albertsson a cercetat efectele spanacului pe 15 participanti.

Acestora li s-a dat extractul din spanac dimineata, constatandu-se ca acestora le era mai usor sa lupte cu pofta de dulce pe parcursul zilei.

Cu ajutorul spanacului poti renunta la anumite pofte neanatoase, consumand mai potine calorii goale si mai putine zaharuri. Incearca sa-l introduci in dieta ta macar ocazional.

3.3 Avocado

avocado taiat pe jumatate


Ca si despre oua, oamenii cred ca avocado ar fi nesanatoase. Aud oameni spunand:" Nu mamanc avocado, au prea multe grasimi!"

Da, avocado sunt bogate in grasimi, dar sunt acele grasimi bune despre care am mai discutat, mononesaturate si polinesaturate.

Avocado sunt de asemenea pline de fibre si contin peste 20 de vitamine si minerale.

Fibrele te ajuta sa ai o digestie eficienta si previn constipatia.

Mai mult de atat, avocado te ajuta sa echilibrezi nivelul de zahar din sange. Ca rezultat, previne stoacrea grasimii in exces in locuri precum abdomenul.

Bineinteles, recomandarea este sa consumi avocado cu moderatie. Eu mananc aproximativ 3, 4 avocado pe saptamana, si nu mai mult de jumatate de avocado la o masa.

3.4. Cereale integrale

salata cu cereale integrale

Am spus mai sus ca o dieta saraca este una din cauzele pentru care iei in greutate.

Pot spune cu siguranta ca cerealele sunt unul din factorii majori ai unei diete proaste.

Majoritatea dintre noi suntem obisnuiti sa consumam cereale super-procesate cum ar fi painea alva, pastele si produsele de patiserie, in principal fiindca am crescut cu asa ceva si ne-am obisnuit cu ele.

E timpul sa schimbam asta!

Potrivit celor de la Experience Life, aceste cereale "se comporta ca zaharurile in corp, activand cresterea in greutate, inflamatia si dereglari ale zaharului in sange".

Treci pe cereale integrale!

Un articol din Harvard T.H. Chan School of Public Health confirma ca cerealele integrale sunt bogate in fibre si minerale esentiale.

Astfel te ajuta sa te simti satul mai mult timp, te ajuta sa reduci colesterolul si protejeaza impotriva catorva tipuri de cancer.

In plus, cerealele integrale te pot ajuta:

- sa ai o digestie usoara

- sa reglezi nivelul de zahar din sange

- sa scazi colesterolul

- sa scazi tensiunea arteriala

- sa reduci grasimea subcutanata

Ai grija sa alegi doar cereale 100% integrale. Orice altceva s-ar putea sa nu contine cereale integrale deloc.

De aceea citeste eticheta si vezi sa nu contina o lista lunga de ingrediente printre care conservanti si aditivi care pot duce la ingrasare in loc sa slabesti.

Celle mai bune cereale integrale pe care sa le consumi:

- grau intreg

- secara

- orez brun

- ovaz

- quinoa

- hrisca

Unul din mic dejunurile mele preferate, care este si foarte satios, include primele patru alimente pe care le-am scris mai sus: oua, spanac, avocado si cereale integrale.

Fac o omleta din 3 oua si 3 albusuri de ou, o felie de avocado, putin spanac sotat in tigaie si o felie de paine integrala de secara.

Este ideal pentru a-ti incepe ziua.

Urmatoarele 3 ingrediente sunt de asemenea delicioase si merg perfect la micul dejun.

3.5. Coacazele

coacaze negre


Intr-un studiu de la Experimental Biology Convention din New Orleans, cercetatorii au urmarit efectele adaugarii in dieta cobailor a coacazelor congelate.

Au fost alesi cobaii datorita predispozitiei lor spre ingrasare.

Dupa perioada de cercetare de 90 de zile, cobaii care au consumat coacaze aveau mai putina grasime in zona abdominala, le scazuse nivelul de colesterol, trigliceridele si isi imbunatatisera nivelul de glucoza.

Ce face coacazele ata de eficiente in lupta cu grasimea?

Ei bine, acestea sunt pline de fibre, vitamine si antioxidanti.

In plus, contin foarte putine calorii deoarece contin 83% apa. Coacazele merg perfect dimineata cu ovaz si iaurt.

3.6. Ovazul

fulgi de ovaz

Ovazul integral este bogat in fibre incet digerabile, care iti ofera enegie pe parcursul a mai multe ore.

Potrivil unu articol din LiveStrong, un ingredient din ovaz, beta-glucagon are proprietatea de a absorbi apa si de a-si mari dimensiunea in stomac. Cand ovazul este in stomac te vei simti astfel satul pentru mai mult timp.

In plus, pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti, fulgii de ovaz te ajuta sa scazi nivelul de colesterol, sa reduci tensiunea arteriala si sa scazi riscul de diabet de tip 2.

Insa, trebuie sa fii foarte atent cand alegi tipul de fulgi de ovaz.

Evita produsele care contin pelanga ovaz tot felul de indulcitori sau conservanti artificiali; mergi pe ce e mai simpul si de obicei si mai ieftin.

3.7. Migdalele

migdale in castron

Migdalele sunt una din gustarile mele favorite intre mese. O punga de 250 de grame imi ajunge o saptamana.

Personal am observat o diferenta cand consum cate un pumn de migdale ca gustare intre mese.

Imi scade pofta de mancare si de dulce.

Un studiu publicat in Harvard School of Public Health a concluzionat ca: "Consumul de fucte oleagionease de cel putin doua ori pe saptamana reduce riscul de boli de inima cu 35%".

Continutul de proteine, vitamine, minerale si antioxidanti este secretul migdalelor care le face atat de benefice.

3.8. Fasolea

fasole neagra in castron

Cred ca citind pana acum ai observat ca mancand alimente bogate in fibre este solutie optima pentru a scapa de grasimea de pe burta.

Lista ar fin insa incompleta daca nu as mentiona fasolea.

Fasolea este trecuta cu vederea cand vine vorba de dieta pentru slabire.

Insa, fasolea, la fel ca migdalele, ouale is ovazul, este plina de fibre si proteine, si contine foarte putine calorii.

Eu folosesc fasolea in salate impreuna cu pranzul.

3.9. Apa cu lamaie

apa cu lamaie in sticla

Am discutat despre beneficiile lamailor, care nu sunt putine, in articolul de aici. Dar printre cele mai utile beneficii ale lor este faptul ca impulsioneaza scaderea in greutate.

Apa cu lamaie pur si simplu accelereaza rapid metabolismul.

Incepand ziua de dimineata cu o cana cu apa calduta si o lamaie stoarsa, vei porni eficient sistemul digestiv si vei ajuta la metabolizarea eficienta a nutrientilor, observand ca ai energie mult mai multa.

Incerc sa beau in fiecare dimineata cana mea cu apa si lamaie, si im plus cand ma simt balonat.

3.10. Ceaiul verde

ceai verde


Nu e o surpiza ca ceaiul verde este in aceasta lista si chiar daca l-am pus ultimul cu siguranta nu are efecte de neglijat.

Consumul de ceai verde poate creste:

- metabolismul

- energia

- oxidarea grasimii

Un pogram constant de exerciti fizice este crucial pentru a reduce grasimea viscerala si subcutanata. Insa adaugand apa cu lamaie si ceaiul verde in dieta impreuna cu restul de 8 alimente prezentate mai sus, am observat o imbunatatire considerabila a performantelor mele, scazand mult mia rapid grasimea abdominala.

Bineinteles, vei avea nevoie de timp ca sa vezi rezultatele, nu e ca in minciunile alea de la TV cand te trezesti peste noapte cu 6 patratele.

Dar, cu perseverenta si motivatie vei reusi intr-un mod sanatos sa-ti aduci corpul pe calea cea buna.


Tu ce mananci ca sa slabesti? Iei, sau ai luat anumite suplimente de slabit? Consumi vreunul din alimentele de mai sus?

Lasa un comentariu: