9 minciuni pe care veganii iubesc sa le spuna
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

9 minciuni pe care veganii iubesc sa le spuna

9 minciuni pe care veganii iubesc sa le spuna

Am cativa prieteni vegani, care sunt cei mai dedicati si loiali oameni pe care ii cunosc.

Vreau sa spun ca, e foarte greu sa eviti toate produsele delicioase pe baza de carne din ziua de azi.

Indiferent ca cineva este vegan pentru beneficiile pentru sanatate sau fiindca vrea sa opreasca cruzimea fata de animale si sa aiba mai multa grija fata de mediul inconjurator, spiritul vegan si ideologia este prea contagioasa pentru a fi ignorata.

Fervoarea vegana a inceput sa ma faca sa ma intreb daca stilul lor de viata este intr-adevar mai bun decat cel pe care il stiu eu ca normal.

Dar cand am inceput sa ma documentez despre veganism am descoperit niste neadevaruri si mituri care circula in comunitatea lor.

Nu, nu cred ca veganii ne mint (sau se mint pe ei), dar cred ca s-ar putea sa fie putin dezinformati.

Toti vrem sa credem ca facem ce e mai bine pentru sanatatea noastra, in special atunci cand renuntam la atat de multe in acest scop.

Eu unul nu sunt un fan al dietelor restrictive. Iar veganii urmeaza una din cele mai stricte diete care exista.

Nu doar ca nu se apropie de produsele de origine animala de niciun fel, dar nu se ating nici de:

- grasimile trans

- zaharul rafinat

- cerealele procesate

- uleiurile vegetale

La prima vedere, aceasta lista nu suna rau. Eliminand zaharul rafinat si cerealele procesate te poate ajuta sa slabesti, iar grasimile trans sunt clar de eliminat din dieta.

Dar cum ramane cu restul?

Iata mai jos 9 neadevaruri care ar trebui corectate

1. Sunt mai multe proteine in legume decat in carne

proteine versus legume

Doza zilnica recomandata de proteine pentru barbati este de 56 grame, iar pentru femei 46 de grame.

Dietele noastre traditionale ne permit sa luam aceste proteine din surse de origine animala ca ouale, carnea, iaurtul.

Dar veganii nu pot consuma nimic de origine animala, asa ca de unde isi iau ei proteinele?

Multi vegani sustin ca proteinele gasite in numeroase vegetale rivalizeaza cu ceea ce se gaseste in carne.

Dar asta nu suna prea bine pentru a fi adevarat?

Iata o lista cu alimente si continutul lor in proteine extrasa de pe Bodybuilding.com:

Vegan:

1. Tofu: 20-30 grame de proteina pe cana

2. Fasolea: 20 grame proteine pe cana

3. Seminte de canepa: 10 grame in doua linguri

4. Mazarea si lintea: 9,2 grame proteine pe cana

5. Quinoa: 8 grame proteine pe cana


Non-Vegan

1. Iaurt grecesc: 23 grame pe cana

2. Friptura: 23 grame proteine la 100 grame

3. Somon: 23 grame proteine pe 100 grame

4. Piept de pui dezosat: 24 grame proteine la 100 grame

5. Ton: 25 grame proteine la 100 grame produs

6. Cotlet de porc fara os: 26 grame proteine pe 100 grame


Observi ceva aici?


Cu exceptia iaurtului grecesc, toate sursele de proteina non-vegane ofera mai mult decat dublu proteina la aproximativ aceeasi cantitate.

Ar trebui sa consumi multe legume pentru a ajunge la cantitatea de proteine oferita de sursele de origine animala.

Dupa cum iti amintesti din articolul despre sursele delicioase de proteine, avem nevoie de aminoacizii pe care ni-i ofera proteinele pentru corpul nostru.

Proteinele permit corpului sa transporte nutrientii si ajuta tesutul muscular pentru a ne putea misca.

Si nu doar atat, corpul nostru are nevoie de proteine pentru toate functiile sale.

Da, veganii pot consuma aproximativ aceeasi cantitate de proteine ca cei care mananca si alimente de origine animala, insa trebuie sa manance o cantitate mai mare de alimente si sa manance de mai multe ori pe zi.

2. Stramosii nostri erau vegani si asa ar trebui sa fim si noi

gorila mancand verdeturi

Multi vegani sustin ca daca oamenii se trag din maimute, ar trebui sa urmeze o dieta asemanatoare lor.

Ce mananca gorilele si cimpanzeii? World Wildlife sun ca gorilele mananca "o dieta in general vegetariana, hranindu-se cu tulpini, bambus si fructe".

Potrivit unui articol din Huffington Post, cimpanzeii in salbaticie "nu au probleme cu obezitatea, diabetul sau inima."

Veganii concluzioneaza ca din moment ce cimpanzeii nu consuma carne, atunci ei reusesc astfel sa evite bolile si asa ar trebui sa facem si noi.

Insa, dupa cum se spune si in articol, maimutele au un tract digestiv mai lung decat noi, permitandu-le sa sa extraga mai eficient nutrientii din plante.

Din moment ce noi avem un tract digestiv mai scurt, avem nevoie de cantitati mai mari de proteine pentru ca organismul sa functioneze la nivel optim.

Ce ar trebui sa invatam totusi de la stramosii nostri primitivi: mananca mai multe fructe si legume, stai departe de cerealele procesate si zaharuri care nu vin din surse naturale, si asigura-te ca iti iei proteinele din surse cat mai naturale.

3. Oamenii nu au fost construiti pentru a fi carnivori

fructe legume si nuci

La fel ca si cei care sustin dieta asemanatoare cimpanzeilor, unii vegani sustin ca, constructia noastra genetica nu este facuta pentru a fi omnivori.

Acesti sustinatori cred ca din moment ce ne lipsesc ghearele, dintii ascutiti, aciditatea puternica din stomac pentru a digera carnea, suntem programati biologic sa mancam doar fructe si legume.

La suprafata pare sa aiba sens, animalele carnivore sunt in stare sa vaneze si sa manance un animal fara a fi nevoie sa il gateasca. Noi insa nu.

Insa, cercetarile sugereaza ca, cu toate ca nu avem acelasi corp cu al unui animal carnivor din salbaticie, faptul ca am invatat sa gatim si sa mancam mancare gatita ne-a ajutat sa evoluam fata de maimute.

Consumand carne si asigurandu-ne o varitate mai mare de nutrienti decat maimultele, ne-a facut sa evoluam la omul de azi.

Am devenit ominivori, fiind capabili sa manacam plante, carne si tot ce exista intre.

4. Veganii consuma destule grasimi sanatoase

alimente bogate in omega 3


Unul din motivele pentru care imi place sa scriu aceste articole pe blog este ca am sansa sa impartasesc informatie si sa discut probleme de sanatate care ne afecteaza pe toti.

Dar imi place de asemenea cand cititorii ma invata la randul lor unele lucruri.

Datorita Mariei, unul din cititorii acestui site, care mi-a scris un mesaj, am aflat despre unele neajunsuri asupra creierului pe care le are trecerea la dieta vegana.

Din moment ce corpul nostru nu poate produce acizi grasi esentiali, ii putem obtine doar prin dieta.

Sunt tre tipuri majore de acizi grasi omega 3: acid alfa-linoleic(ALA), acid eicosapentaenoic (EPA) si acid docosahexaenoic (DHA). Poti gasii EPA si DHA in alimente ca pestele gras.

Sunt usori accesibili pentru corp odata ce consumam peste.

Insa, chiar daca ALA apare in alimentele vegane ca nucile si semintele, corpul nostru ii transforma mai greu in EPA si DHA.

Acizii grasi esentiali sunt necesari pentru corp; iar din moment ce ei ajuta celulele creierului sa functioneze corect, deficienta de acizi grasi esentiali poate contribui la tulburari cognitive, depresie, Alzheimer sau chiar Parkinson.

5. Veganii isi asigura toti nutrientii din plante fara a avea nevoie de suplimente

suplimente cu vitamina b12


Multi vegani trebuie sa consume vitamina B12 deoarece B12 nu se gaseste in nimic ce creste din pamant.

Avem nevoie de doar un microgram de B12 pe zi. Daca mancam alimente de origine animala cu siguranta consumam mai mult B12 de atat.

Ceea ce nu e folosit de corp e tinut ca rezerva. Insa, daca mergi pe drumul vegan prea mult timp rezervele se vor termina.

Si asta nu e bine deloc, fiindca aceasta vitamina B12 asigura functionarea optima a tuturor celulelor.

Dupa cum spune si Drew Ramsey, profesor la Columbia University: " Mai mult de jumatate din veganii testati intr-un studiu aveau deficienta de vitamina B12, expunandu-i la rescuri de boli mentale, oboseala accentuata, lipsa de concentrare si distrugeri iremediabile la nivelul nervilor."

Veganii au si deficienta de vitamina D in urma testelor efectuate.

Dupa cum am mentionat in articolul despre vitamina D, avem nevoie de aceasta vitamina pentru oase si dinti, sistemu nervos si testul muscular.

Vitamina D vine in principal din surse ca lactatele, tonul, somonul si ouale. Dar acestea sunt eliminate din dieta vegana.

In timp ce studiile arata ca iti poti obtine cantitatea de vitamina D zilnica din legume, veganii trebuie sa fe atenti la continutul de oxalat din aceste legume. Daca alimentele au cotinut mare de oxalat, vitamina D nu va mai fi absorbita de corp la nivel optim.

6. Veganii nu au cancer sau boli de inima

legume pentru inima


Parte din aceasta afirmatie este adevarata.

Din moment ce veganii nu mananca produse lactate sau carne, doua produse bogate in grasimi saturate, ei au un nivel scazut de colesterol si mai putine boli de inima.

Un studiu publicat in Nutrients a descoperit ca: dietele vegane ofera protectie aditionala impotriva obezitatii, hipertensiunii, diabetului de tip 2 si mortalitatii cardiovasculare.

Insa, veganii pot fi expusi riscului pentru anumite tipuri de cancer.

Vitamina D, vitamina B12, omega 3 si iaurtul toate au fost semnalate ca alimente care scad riscul de cancer.

Din pacate, aceste alimente sunt foarte rare in alimentatia veganilor.

7. Alimentele vegane sunt intotdeauna sanatoase

margarina cutit

Doar pentru ca ceva nu este facut din produse de origine animala, nu inseamna ca este sanatos.

Spre exemplu, stii ce e in unt?

Grasime, proteine din lapte si apa. Procesul de preparare al untului este cunoscut de secole. Dar din moment ce e un produs de origine animala nu este folosit de vegani.

Veganii sunt insa de acord cu margarina care este facuta din uleiuri vegetale si promovata ca sursa naturala de nutrienti.

Dar ingredientele?

Ulei de palmier, ulei de soia, ulei de in, ulei de floarea soarelui, acid lactic, si "coloranti naturali".

Acestea sunt unele din cele mai rele uleiuri de folosit si mancat.

8. Mancarea vegana este mai ieftina decat cea de origine animala.

plasa de hartie cu legume

Da la prima vedere ai spune ca legumele si fructele sunt mai ieftine decat carnea sau produsele din carne.

Dar ne chiar asa.

Ouale sunt de exemplu 15 lei 30 de bucati.

Un kg de piept de pui este 20 de lei.

O punga de fistic de 100 de grame este 27 de lei.

Un avocado este 4 lei.

Ca sa nu mai spune de laptele de soia sau de cocos care e mult mai scump decat laptele integral de vaca de exemplu.

Deci faptul ca esti vegan nu inseamna neaparat economie la buget.

9. Devine tot mai usor sa fii vegan

cina vegana

In timp ce veganismul a devenit popular datorita anumitor vedete care au optat pentru aceasta dieta, veganii sunt inca o minoritate.

Potrivit One Green Planet, 7,5 milioane de oameni din USA sunt vegani, asta insemnand aproximativ 2,5% din populatie.

Si acest procent se cam respecta in toate tarile dezvoltate si in curs de dezvoltare.

Cu exceptia cazului in care mergi la restaurante strict vegane, sansele sunt ca mesele persoanei vegane sa cada in una din categoriile: salate, legume la gratar, sau orice este in meniu fara proteine.

Care este morala povestii de mai sus?

dieta vegana


Ei bine, eu cred ca la fel cum sunt o gramada de retete pentru lasagna de exemplu, la fel sunt o gramada de feluri de a-ti atinge scopul si de a avea un stil de viata sanatos.

Sunt numeroase beneficii pentru care sa fii vegan, atata timp cat te asiguri ca primesti toti nutrientii esentiali si faci propria cercetare astfel in cat sa fii documentat si sa eviti miturile de mai sus.

Personal, imi plac produsele de origine animala, dar incerc sa le consum moderat in combinatie cu o dieta vegetariana adecvata.

Cred de asemenea ca o dieta vegana poate fi sanatoasa, insa nu mentinuta tot timpul.

Dupa cum am mai spus si in alte articole, moderatia este cea mai sanatoasa cale.

Tu ai incercat sa devii vegan? Mananci des carne?

Scrie-ne un mesaj mai jos!

Lasa un comentariu: