7 sfaturi care te ajuta in caz de arsuri in piept si indigestie
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

7 sfaturi care te ajuta in caz de arsuri in piept si indigestie

7 sfaturi care te ajuta in caz de arsuri in piept si indigestie

Imi plac rosiile.

Sunt delicioase oricum le-ai prepara: tocana, coapte sau proaspete cu o felie de morzzarella.

Sunt un mare fan al lor. Dar de fiecare data cand mananc rosii am reflux gastroesofagian care ma tine mai bine de o ora.

Pentru cei car sufera de arsuri in piept sau indigestie, este general cunoscut ca alimentele acide si condimentate pot declansa refluxul acidului din stomac.

Asta include numeroase alimente gustoase ca usturoiul, sosurile de toate felurile, citricele, cipsurile, iar in cazul meu si rosiile.

Cate persoane sufera de astfel de probleme? Sunt singurul?

Nicidecum, potrivit healthline.com, intr-un an 60% din populatia adulta sufera de un tip de reflux gastroesofagian, iar 7 milioane de persoane din USA au confirmat ca au astfel de simptome.

Intre 1996 si 2004 diagnosticele de reflux gastroesofagian au crescut cu 216%!!!

Astea nu-s stiri tocmai bune. Dar daca esti ca mine, incerci sa eviti citricele si mancarurile acide. Si probabil, la fel ca mine, ai descoperit ca asta nu te ajuta foarte mult.

Si atunci ce putem face ca sa reducem intr-adevar refluxul gastroesofagian? De ce sa ne ferim? Si ce ar trebui sa facem pentru a ne asigura ca apar tot mai putine simptome?

Ai noroc, iata mai jos o lista cu lucruri pe care poti sa le pui in practica.

1. Viteza cu care mananci

mancatul in viteza


Uneori cand alerg intre doua treburi pe care le am de facut si incerc sa mananc o masa rapid, o mananc foarte repede. Da recunosc, mai degraba o inghit decat o mananc, fiindca nu prea am timp.

Sunt sigur ca si tu ai patit la fel, toti am patit-o. Daca faci asta prea des, o sa iti formezi o obisnuinta sa mananci rapid, cazand in cercul vicios al mancatului rapid, in cantitate mare si intotdeauna pe fuga.

Potrivit celor de la WebMD, mancatul in viteza poate fi la fel de rau ca a avea o alimentatie de proasta calitate.

Cercetatorii au urmarit un grup de voluntari care au mancat o masa normala fie in 5 minute fie in alta zi in 30 de minute si le-au monitorizat semnele de reflux gastric.

Episoadele de reflux au fost cu 50% mai dese la persoanele care mancau masa in 5 minute, fata de cei care acordau 30 de minute pentru a manca.

Un alt articol din dailymail.co.uk explica faptul ca mancatul in viteza nu ofera creierului destul timp pentru a-i transmite stomacului ca este satul.

Acest mesaj are nevoie de 20 de minute.

Ca rezultat, te poti supraalimenta si vei avea o senzatie urata de balonare. Astfel nu doar o sa apara arsuri in piept dar vei manca si mai mult asta ducand la ingrasare.

Inteleg ca in ziua de azi sa ai 30 de minute pentru a manca este un lux. Insa uneori trebuie sa te gandesti ca acest lux trebuie sa ti-l permiti pentru a-ti pastra sanatatea.

De asemenea nu uita sa mesteci mancarea cum trebuie cand mananci.

2. Alimentele procesate si zaharul

alimente cu zahar

Pe langa faptul ca aceste alimente sunt rele pentru tine in general, potrivit Austin&Colleagues intr-un studiu publicat in Journal fo Digestive Diseases and Sciences, ele cresc de asemenea simptomele de arsura in piept.

Austin & Colleagues au studiat indivizi cu reflux, folosind o dieta saraca in carbohidrati cu mai putin de 20 de grame de carbo pe zi.

Apoi au verificat severitatea arsurilor in piept si simptomele refuxului folosind o sonda esofagiana pentru a testa nivelul acidului din esafog.

Dupa 6 zile, datele au aratat ca o dieta scazuta in carbohidrati a redus aciditatea si simptomele de reflux gastric.

De fiecare data cand mancam mancaruri procesate si zaharuri in cantitati mari, pancreasul trebuie sa produc enzime pentru a descompune zaharul in corp.

Cand mancam prea mult din astfel de alimente nesanatoase, pancreasul nu mai poate produce destul enzime. Ca rezultat, in intestin se creaza un dezechilibru bacterial ce duce la aciditate crescuta in stomac.

Asa ca ai mare atentie, si incearca pe cat posibil sa eviti mancarurile super-procesate si zaharul in excces.

3. Exercitiile

exercitii si mancare

Am observat ca exista arsuri in piept induse de exercitiile fizice, ca atunci cand de exemplu mananci si apoi imediat mergi sa alergi; te doare stomacul. Sigur ai patit si tu asta mai ales in copilarie.

Pe de alta parte, daca astepti ca stomacul sa digere mancarea si apoi sa faci exercitii, nu este nicio problema.

Dar cum pot exercitiile sa te ajute cu arsurile in piept?

Ei bine, tine mai mult de indicele de masa corporala decat de altceva. Potrivit celor de la Journal of Gastroenterology and Hepatology, un IMC mare are un efect mai pronuntat in favoarea arsurilor in piept si regurgitarii.

Dr. Nocon impreuna cu echipa sa a studiat 6.215 persoane folosind endoscopia si a examinat asocierea dintre IMC si simptomele de reflux. La pacientii cu reflux gastric, s-a gasit o relatie intre IMC (indicele de masa corporala) si arsurile in piept, dar cea mai puternica asociere a fost intre obezitate simptomele de reflux gastric, in special la femei.

obezitatea produce de asemenea o presiune mai mare pe organe inclusiv pe stomac. Asa ca ai face bine sa alergi mai des, in cazul in care esti supraponderal, dar nu imediat dupa ce ai mancat.

Bineinteles daca esti pe fuga mereu din cauza programului aglomerat, si nu ai timp sa mananci linistit, sa acorzi destul timp digestiei si apoi sa mergi la sala, poti opta pentru un shake de proteine, pentru a inlocui o masa si a avea energie in timpul exercitiilor.

De asta e foarte important sa mananci dimineata un mic dejun. Fiindca dealungul zilei nu stii cum stai cu timpul si daca poti sa mananci la pranz o masa satioasa si nutritiva.

4. Apa

pahare cu apa

Stii pe cineva care nu consuma destula apa? S-ar putea sa fii chiar tu!

Nu e de mirare ca o gramada de oameni nu se hidrateaza corespunzator. In ziua de azi, toti suntem agitati, bem cafele, sucuri carbogazoase si poate incheiem seara cu ceva cu alcool.

Dar cum ramane cu H2O?

Potrivit celor de la refluxmd.com, consumul suficient de apa ne poate ajuta sa stopam simptomele refluxului gastric.

Stadiile initiale ale deshidratarii pot afecta esofagul, ceea ce agraveaza arsurile in piept.

Consumul de apa, nu doar ca reduce aceste efecte, dar si neutralizeaza acidul gastric din stomac care a urcat spre esofag.

Trebuie insa sa stii ca, daca ai mancat prea mult si esti super satul, apoi sa bei apa iti vei expanda stomacul, iar simptomele de arsuri se vor inrautati.

Trebuie sa mentii un echilibru intre a fii hidratat si a manca in cantitati optime.

Sunt unele discutii in jurul posibilelor beneficii ale apei alcaline ca tratament pentru reflux.

Se prezuma ca, band apa alcalin care are un pH alcalin mai mare, poti compensa aciditatea din stomac.

Potrivit unui studiu al Dr J. Koufman publicat in Annals of Otology, Rhinology and Laryngology, s-a constatat ca apa alcalina cu pH 8.8 a inactivat inreversibil pepsina umana. Astfel apa alcalina a redus aciditatea din stomac mult mia puternic in comparatie cu apa conventionala.

Deci, se pare ca apa alcalina ar putea avea beneficii terapeutice pentru refluxul gastric.

Personal, cred ca reducerea aciditatii folosind apa alcalina nu se adreseaza la baza problemei.

Stomacul ar trebui sa aiba un mediu acid, dincolo de orice altceva.

Dar ideea de apa alcalina este interesanta si merita detaliata.

5. Menta

frunze de menta

Stai putin, credeam ca menta ar trebui sa te linisteasca, si ca e buna pentru arsurile in piept?!

Ei bine, nu e cazul cand e vorba de refluxul gastric. Menta s-ar putea sa-ti faca mai mult rau decat bine.

Potrivit unui articol publicat de Penn State Hershey Medical Center, menta poate relaxa sfincterul esofagian, muschiul care separa stomacul de esofag.

Sfincterul esofagian este un muschi care previne mancarea si acidul din stomac sa urce inapoi in esofag.

Asta nu inseamna ca menta este rea pentru stomac in general, insa pentru arsurile in piept nu este recomandata.

Stiai asta? Eu pana nu am citit articolul despre care am scris mai sus, nu stiam!

6. Guma de mestecat

guma de mestecat pastile

Guma de mestecat! Cine ar fi crezut?

Din cand in cand, mestec guma cand merg la sala, im mare parte fiindca gustul mentolat are un efect de aer proaspat, si simt ca si cum as trage mai mult aer in corp (placebo, dar la mine functioneaza).

Dar nu as fi crezut ca guma de mestecat poate ajuta in cazul arsurilor in piept.

Potrivit Doctorului R. Moazzez de la Journal of Dental Research, care a studiat efectele gumei de mestecat in cazul refluxului gastric, se pare ca aceasta crescand frecventa inghititurilor ajuta la curatarea esofagului si astfel la eliminarea simptomelor de reflux gastric.

31 de subiecti cu simptome de reflux gastric au consumat mancaruri care le declansau refluxul si apoi li s-a dat guma de mestecat. Datele au aratat ca guma de mestecat intr-adevar reduce reflxul gastric.

7. Stresul

femeie stresata la calculator

Nu in ultimul rand...un factor declansator este stresul!

Stresul este problematic pentru snaatatea omului in general. Si asta fiindca stresul nu produce doar exces de cortizol si inflamatia organismului.

Stresul produce si niste obiceiuri total gresite ca lipsa somnului, mancatul nesanatos si consumul de alcool.

In Journal of Psychosomatic Medicine, Dr Naliboff a prezentat efectele stresului de zi cu zi asupra arsurilor in piept.

Grupul de cercetatori in frunte cu Dr Naliboff a studiat 60 de persoane cu arsuri in piept si le-au evaluat viata in functie de stres.

Au studiat daca persoanele au avut evenimente stresante in ultimele 6 luni si au continuat sa le monitorizeze nivelul de stres in urmatoarele 4 luni.

Au constatat ca stresul sever a provocat arsuri puternice in piept iar anxietatea are o relatie foarte stransa cu refluxul gastric.

Nu ar trebui sa mai repet asta, insa daca ai o viata echilibrata iti poti reduce nivelul de stres. Asta include o dieta imbunatatita, somn adecvat, miscare zi de zi si chiar yoga si meditatie.

Studiaza-te!

femeie gandind pozitiv

In final, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa te studiezi si sa tii cont de cum reactioneaza corpul tau.

Daca ai reflux gastric, acum ai o idee generala despre ce sa mananci si cum sa iti organizezi timpul.

Unele din remediile sugerate azi, sunt doar reparatii temporare ale unei probleme care va persista.

Imbunatatindu-ti sanatatea si starea de spirit totul o sa se aseze pe calea cea dreapta, bineinteles, nu peste noapte.

Incearca sa iti monitorizezi mesele si alimentele pe care le consumi, sa vezi ce iti prieste si ce nu, si sa eviti alimentele care creeaza inflamatii in corp.

Tu cum iti tratezi arsurile in piept? Iei anumite pastile?

Daca ai ceva sfaturi sau trucuri, scrie un comentariu mai jos!

Lasa un comentariu: