Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

12 semne ca ai nevoie de mai multe grasimi in dieta ta

12 semne ca ai nevoie de mai multe grasimi in dieta ta

Cu peste 60% din adulti considerati a fi supraponderali sau obezi, pun pariu ca nu te gandeai ca a manca prea putine grasimi ar fi o problema.

Dar grasimile au o reputatie asa de proasta incat multi se lupta sa le elimine complet din alimentatie.

Altii consuma tipul de grasimi nesanatoase, care pot cauza tot felul de probleme de sanatate (boli de inima, infarct, accident vascular cerebral, colesterol crescut si chiar diabet).

Potrivit American Heart Association, grasimile nesanatoase, ca cele saturate si grasimile trans, afecteaza in mod negativ sanatatea, in timp ce grasimile nesaturate si grasimile polinesaturate sunt bune pentru tine, cand sunt consumate bineinteles cu moderatie.

Este de asemenea extrem de important sa iti asiguri acizii grasi esentiali ca omega 3, care ajuta corpul in numeroase feluri, de la reducerea inflamatiei in celul pana la lupta impotriva dementei.

Aminteste-ti mereu ca dieta standard a unui roman are o balanta nesanatoasa de omega 6 si omega 3, asa ca incearca sa reduci consumul de omega 6 (uleiuri pentru gatit, patiserie, etc.) si sa cresti consumul de omega 3 pentru a tine lucrurile in echilibru.

Citeste articolul meu despre grasimile sanatoase pentru a stii ce grasimi sa consumi si pe care sa le eviti.

Deci, consumi destule grasimi in dieta ta?

Citeste mai departe pentru a recunoaste semnele care iti indica faptul ca nu consumi destule!

1. Ai o piele uscata

femeie cu pielea uscata

Daca ai pielea uscata, suferi de mancarimi nu te gandi doar la creme pentru piele ca sa rezolvi situatia; ia in considerare sa consumi ulei de masline, nuci si avocado mai intai.

Aceste alimente vor oferi corpului acizii grasi de care are nevoie pentru glandele producatoare de uleiuri, care sunt hidratantul natural principal.

Astfel, asigurand cantitatea optima de omega 3, vei mentine sanatatea celulelor epiteliale si vei avea rezerve suficiente de lipide.

Ce sunt lipidele, te-ai putea intreba?

Lipidele sunt o parte esentiala a barierei pielii care blocheaza apa sa iasa prin piele, mentinand-o astfel tanara si hidratata.

Cand incepi prima data sa adaugi acizi grasi in dieta ta, ai rabdare, s-ar putea sa dureze ceva pana sa apara rezultatele.

Vestea buna e ca vei vedea rezultate si imbunatatiri cu siguranta la nivelul pielii.

In 2008 un studiu care a urmarit efectele uleiului de luminita de seara (Evening Primrose Oil) asupra pacientilor cu dermatita atopica, a arata ca 96% din participanti au avut o reducere notabila a uscaciunii, iritatiei si mancarimii pielii dupa 5 luni de la inceperea testului.

2. Esti deprimat sau nervos

femeie nervoasa care tipa


Cu siguranta acizii grasi omega 3 sunt foarte eficienti in prevenirea si managementul depresiei.

Daca starea ta de spririt s-a schimbat brusc, incearca sa cresti consumul de peste gras, seminte de in si chia, sau suplimente cu omega 3 ca sa vezi diferenta.

Un studiu pe aproape 22.000 de norvegieni a aratat ca cei care consumau in mod regulat omega 3 din ficat de cod erau cu 30% mai putin expusi simptomelor de depresie decat cei care nu consumau omega 3.

Dar nu este doar acest studiu, ci sunt numeroase articole care ofera informatii despre efectele benefice ale grasimilor pentru sanatatea mentala.

Institutul National Al Abuzului de Alcool si Alcoolism din USA a prezentat cateva studii care examineaza impactul pe care il are deficienta de omega 3 asupra psihicului.

Unul din studiile prezentate a urmarit efectele acizilor grasi esentiali asupra simptomele majore de depresie si a concluzionat ca tratamentul cu omega 3 este la fel de eficient, sau chiar mai eficient, decat medicamentele antidepresive.

Acest lucru este destul de impresionant avand in vedere ca in America 1 din 10 americani consuma pastile antidepresive, iar Romania nu este departe.

Deficienta de acizi grasi sanatosi te pot face de asemenea mai impulsiv, ostil sau cinic.

La adultii sanatosi de aproximativ 45 de ani, nivelurile scazute de EPA au fost asociate cu un comportament impusiv ridicat, ostilitate, idei cinice si ura.

3. Esti stors de energie

femeie obosita cu capul pe birou

Daca adesea te ia oboseala pana sa se faca ora 15, sau iti este greu sa te ridici dimineata din pat, uita-te putin la macronutrientii - carbo, proteine, grasimi - care compun mesele tale.

Din toate 3, grasimile sunt cele mai concentrate surse de energie pentru corpul tau.

Incearca sa adaugi o lingura de ulei de cocos in cafea sa vezi ce efect are dimineata, pentru tine.

Cand sunt consumate grasimile sanatoase impreuna cu carbohidratii, acestea incetinesc digestia carbohidratilor.

Asta inseamna ca iti vei imbunatati sensibilitatea la insulina si vei evita scaderile bruste ale glicemiei, ca atunci cand mananci carbohidrati simpli ca pastele sau painea alba.

4. Este mereu infometata

femeie mananca mic dejun

Daca te simti infometat la o ora doua dupa ce ai mancat, vezi daca nu cumva neglijezi nevoia corpului de grasimi.

Cercetarile au aratat ca putina grasime alimentara te poate ajuta sa te simti satul si iti poate regla apetitul.

Acelasi studiu a aratat ca anumite tipuri de grasimi sunt mai satioase decat altele.

Mesele bogate in acizi grasi polinesaturati (acizi grasi din peste, alune, tofu) sau acizi grasi saturati (unt, untura) au fost mai satioase decat cele care cotin acizi grasi mononesaturati (avocado, ulei de masline, unt de arahide).

Insa, American Heart Association recomanda consumul unui mix intre acizii grasi mononesaturati si polinesaturati pentru a te bucura de maximul de beneficii; in completare cu limitarea acizilor grasi saturati la doar 7% din totalul caloriilor consumate intr-o zi.

5. Ti-e frig mai tot timpul

femeie careia ii este frig

Ai auzit persoanele slabe cum se plang de frig mai tot timpul? Sau ai vazut persoanele supraponderale chinuindu-se vara cu temperaturile ridicate?

Ei bine, asta s-ar putea datora grasimilor care ajuta corpuls a-si regleze temperatura interioara.

Stratul de grasime care se afla imediat sub piele (grasimea subcutanata) este proiectat sa izoleze corpul, tinand caldura inauntru.

In plus, aceasta grasime protejeaza interiorul de variatiile bruste de temperatura.

In situatii de acest gen, depozitele de grasime elibereaza caldura, care ajuta la cresterea temperaturii interioare.

Dr. Mercola puncteaza de asemenea ca, un consum insuficient de grasimi adecvate este una din cauzele mainilor si picioarelor reci si sugereaza cresterea consumului lor ca o potentiala solutie.

Bineinteles este o mare diferenta intre grasimea viscerala din jurul burtii, si stratul subtire de grasime de sub piele.

6. Nu te poti concentra

femeie confuza

Deoarece acizii grasi omega 3 sunt in concentratie mare in creier, ei sunt considerati a fi cruciali pentru memorie si performanta mentala.

Grasimile alimentare ajuta la construirea membranelor celulare in creier si in acelasi timp produc o bariera ce izoleaza cu grasime fiecare fibra nervoasa, ajutand aceste fibre sa poarte mesajul de la creier mai rapid.

Echilibrul intre consumul de omega 3 si omega 6 este de asemenea important cand vine vorba de functionarea eficienta a functiilor creierului.

Se pare ca, cu cat incepi mai din timp sa constientizezi nevoia de acizi grasi, cu atat mai bine.

S-a demonstrat ca, consumul de acizi grasi esentiali in timpul anilor prescolari poate juca un rol important in prevenirea deficitului de atentie si imbunatatirea performanelor academice.

Asa ca daca ai uitat ziua de nastere a unui apropiat, sau ai sarit peste o intalnire fiindca ai uitat de ea, e timpul sa-ti schimbi dieta.

7. Nu poti slabi

picioare femeie pe cantar


Te cred ca ti se pare pe dos, dar asculta ce spun!

Daca elimini grasimile din dieta ta, in mod natural vei fi nevoit sa cresti consumul de alti nutrieni (carbo, proteine).

Daca vrei sa slabesti, cresterea consumului de grasimi si scaderea consumului de carbohidrati este una din cele mai bune cai spre a reusi.

Cu mai putini carbohidrati care sa-ti dea energie, corpul va accesa mai des depozitele de grasimi.

Avand in vedere ca grasimile contin 9 calorii pe gram, iar carbohidratii contin 4 calorii pe gram, acel pumn de alune te va tine satul si iti va da energie pe o perioada mult mai lunga decat o prajitura plina cu zahar.

Daca ai grasime in jurul taliei am o veste buna pentru tine. Un studiu realizat de American Diabetic Association a descoperit ca o dieta bogata in acizi grasi mononesaturati poate reduce substantial grasimea din jurul taliei.

Dr. Oz include consumul de acizi grasi mononesaturati in top 4 pasi pentru un abdomen plat.

Nu neglijati nici acizii grasi polinesaturati despre care s-a descoperit ca accelereaza metabolismul si arderea caloriilor.

8. Ai probleme de vedere

nevoie de ochelari pentru citit

Pierderea acuitatii vizuale poate fi un alt semn al deficientei de acizi grasi.

Potrivit doctorului oftalmolog Dr. Gary Heiting, omega 3 ajuta la protectia ochilor adultilor de degenerescenta maculara, de presiunea capilara si glaucom.

Degenerescenta maculara este cauza principala a orbirii in lume, cu peste 11 milioane de americani care sufera de ea.

Un studiu intins pe 12 ani a descoperit ca persoanele care au consumat cea mai mare cantitate de omega 3 erau cu 30% mai putin expusi sa dezvolte degenerescenta maculara.

S-a demonstrat de asemenea ca omega 3 ajuta la tratarea glaucomului, o alta cauza importanta a pierderii acuitatii vizuale.

Iti vei reduce de asemenea si simptomele de uscaciune a ochilor; studiile au aratat ca adaugarea de acizi grasi omega 3 in dieta scade simtpomele de blefarita si alte afectiuni asociate cu uscarea ochilor.

9. Durerile la nivelul articulatiilor

alergator cu dureri articulare

Daca esti atlet de performanta, care sufera de artrita, sau pur si simplu te dor articulatiile, adaugarea grasimilor sanatoase in dieta este obligatorie.

Consumand grasimile bune si evitandu-le pe cele daunatoare, vei reduce inflamatia din corp, ceea ce va ajuta la reducerea artritei si durerilor articulare.

In plus, acizii grasi omega 3 pot scadea simptomele de articulatii intepenite si dureroase, impreuna cu cresterea circulatiei sanguine in incheieturi in timpul exercitiilor.

Cercetarile arata ca prea multi omega 6 pot contribui la inflamatiile din corp, asa ca ai grija la balanta intre omega 3 si omega 6. Incearca sa elimini grasimile trans, care sunt responsabile de asemenea de inflamatiile produse in organism.

O dieta anti-inflamatorie, recomandata este cea care contine grasimi bune ca: omega 3 din somon, hering, sardine, seminte de in si nuci.

Bineinteles, deoarece si aceste grasimi contin multe calorii ai grija sa le consumi in cantitati moderate.

10. Ai un nivel scazut de colesterol HDL

somon sursa de omega 3

Majoritatea oamenilor stiu ca un nivel de colesterol LDL crescut poate duce la risc de boli cardiovasculare, dar stiai ca doar scazand nivelul de colesterol LDL nu este indeajuns?

Va trebui de asemenea sa cresti colesterolul bun HDL.

Daca nivelul de colesterol bun HDL nu este in limitele recomandate, mai adauga grasimi bune.

Grasimile bune pentru colesterol bun.. nu e asa greu, nu?

Universitatea din Massachusetts recomanda consumul de peste gras de cateva ori pe saptamana, ceea ce poate creste in mod exponential colesterolul bun HDL, chiar si pe perioade scurte de timp.

Alege somon, sardine sau hering.

Daca nu iti place sa mananci atata peste, alege un supliment cu ulei de peste, care isi va face treaba la fel de bine, chair daca probabil va lua putin mai mult timp sa isi faca vizibile efectele.

11. Esti coplesita in locurile aglomerate

strada aglomerata coplesitoare

Daca devii iritat, coplesit, sau agitat in zone aglomerate, poate fi din cauza suprasarcinii senzoriale.

Incearca sa adaugi omega 3 in alimentatie pentru o vreme si vezi daca apare vreo diferenta.

Un studiu realizat in 2009 condus de American Psyhological Association a descoperit ca omega 3 ajuta animalele sa evita suprasarcina senzoriala.

Cercetatorii spun ca e nevoie de o scadere foarte mica a DHA in creier pentru a cauza un declin in functionarea creierului, asa ca fa-ti un obicei din a consuma regulat grasimi bune.

12. Ai o deficienta de vitamine

femeie ia vitamine

Te-ai simtit vreodata slabit, si ai decis ca o cura cu vitamine ar fi o solutie la indemana.

Dar poate problema nu este ca nu consumi destule vitamine... poate corpul tau nu absoarbe cum trebuie aceste vitamine.

Daca ai deficienta de vitamina A, D, E sau K - vitaminele solubile in grasimi - s-ar putea sa ai nevoie de mai multe grasimi alimentare.

Aceste vitamine care sunt necesare pentru crestere, imunitate, repararea celulelor si coagularea sangelui, necesita grasime pentru a fi absorbite si utilizare in organism.

Consumand putin ulei organic de cocos, vei asigura mediul propice pentru vitamine spre a fi absorbite si utilizate la capacitate maxima.


S-a descoperit ca uleiul de cocos imbunatateste absorbtia antioxidantilor si a altor nutrienti mai bine decat alte grasimi, fiind de asemenea si un bun anti-inflamator.


Pentru a face un rezumat, echilibrul este cheia cand vine vorba de grasimi.

Asigura-te ca consumi destule grasimi mononesaturate si polinesaturate in special omega 3.

Impreuna cu o cantitate suficienta de proteine si carbohidrati, cu un program de exercitii fizice regulat, grasimile vor face diferenta pentru o sanatate fortificata.


Tu ai trecut prin starile enumerate mai sus? Te-ai gandit vreodata ca s-ar putea datora lipsei de grasimi din alimentatie?

Ai facut vreo cura cu omega 3? Ai simtit diferentele? Lasa un comentariu mai jos!

Lasa un comentariu: