7 lucruri uimitoare care se intampla cand renunti la zahar
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

7 lucruri uimitoare care se intampla cand renunti la zahar

7 lucruri uimitoare care se intampla cand renunti la zahar

Da, zaharul este dulce, tentant si chiar te consoleaza in situatii de stres.

Dar este de asemenea extrem de nociv pentru sanatatea ta, talie si minte.

Nu doar creaza probleme vizibile ca degradarea dintilor, dar zaharul este de asemenea sociat cu afectarea functiilor creierului, depresie, anxietate, cancer si boli de inima.

In ciuda tuturor acestor efecte nocive evidente, foarte multi romani continua sa conusma pana la de cinci ori mai mult zahar decat recomandarea zilnica.

Asta se traduce intr-un consum de pana la 30 de lingurite de zahar pe zi in cazul femeilor si pana la 45 de lingurite de zahar pe zi in cazul barbatilor.

E destul de inspaimantator cand te gandesti la asta.

Bineinteles, acesti oameni nu stau si mananca lingura dupa lingura de zahar alb, dar ion societatea de azi, zaharul se ascunde in numeroase produse.

De fapt, s-a constatat ca 75% din produsele ambalate pe care le comparam din supermarket contin zahar.

Si nu doar produsele acelea dulci sunt cele care contin cantitati mari de zahar.

Daca mananci paine, paste si cipsuri, inseamna ca mananci zahar in alta forma.

Concluzia e ca zaharul nu e prietenul tau si trebuie sa il reduci cat mai mult din consumul zilnic.

Bineinteles, asta inseamna sa citesti etichetele, sa elimini unele din alimentele tale preferate si chiar sa iti prepari singur mesele.

Dar dupa ce vei citi aceste sapte lucruri uimitoare care se intampla cand renunti la zahar, sunt sigur ca vei fi de acord ca tot acest efort a meritat.

Sa incepem: iata care sunt cele sapte beneficii ale renuntarii la zahar:

1. Incetinesti procesul de imbatranire

femeie cu piele tanara

Stiai ca zaharul te imbatraneste?

Intr-un proces cunoscut ca glicare, zaharul se ataseaza de colagenul din piele si de alte parti din corp.

Acest fapt cauzeaza inflamatia si reduce eficienta colagelului si elastinei, proteinele din piele care ne ajuta sa ne mentinem tineretea.

Cand acestea nu functioneaza cum trebuie, piele nu mai arata supla si tanara, ci devine aspra, uscata, imbatranita.

In timp ce glicarea nu poate fi oprita in totalitate, poate fi insa incetinita.

Si ai ghicit, renuntarea la zahar este una din cele mai bune cai sa faci asta.

Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, un studiu efectuat pe 600 de barbati si femei a aratat ca cei cu nivelul crescut de zahar in sange aratau mai batrani decat cei cu niveluri scazute de zahar in sange.

Pentru fiecare 180g de glucoza pe litru in sange, s-a estimat ca varsta a crescut cu 5 luni.

Diabeticii - al caror nivel de zahar in sange este ridicat pe perioade lungi de timp, arat mai batrani decat cei de aceeasi varsta ca ai si care nu au diabet.

Pe langa faptul ca iti imbatraneste pielea, prea mult zahar consumat agraveaza acneea, si un unele cazuri chiar o declanseaza.

Odata ce incepi sa elimini zaharul din alimentatie, vei vedea rezultate pozitive inclusiv in felul cum arata si cum se simte pielea ta.

2. Vezi cum se topesc kilogramele in plus

blugi largi dupa ce a slabit

Ce frumos ar fi sa faci o mica schimbare, si sa vezi cum se topesc kilogramele, in special in jurul taliei.

Ei bine poti! Pur si simplu renunta la zahar si vei slabi fara efort in scurt timp.

Un studiu recent a aratat ca, atunci cand caloriile erau egale, cei care consumau alimente cu continut scazut de zahar, ardeau cu 325 calorii mai mult in fiecare zi, decat cei care isi aduceau caloriile din alimente cu continut mare de zahar.

Pe scurt, prea multe alimente bogate in zahar pe o perioada lunga de timp cauzeaza rezistena la insulina, ceea ce face ca organismul sa stocheze mai multe grasimi in corp si sa incetineasca metabolismul.

Odata ce corpul incepe sa dobandeasca rezistenta la insulina, devine foarte greu procesul reversibil, deci preventia este cea mai buna varianta.

Dar insulina nu este singurul hormon afectat de zahar, acesta interfereaza si cu functia leptinei.

Acest hormon este responsabil de controlul apetitului si de transmiterea catre ficat a ce trebuie sa faca cu toata glucoza stacata in el.

Cand corpul nu citeste semnalele leptinei, se produce o crestere in greutate in special in zona mediana, ceea ce este faza incipienta a diabetului.

3. Nu mai esti un sclav al poftelor de dulce

femeie cu pofta de ceva dulce

Ti se face pofta de dulce chiar si la o ora dupa ce ai mancat o briosa sau o prajitura?

Avand in vedere ca zaharul pare sa creeze dependenta la fel ca si cocaina, nu este chiar surprinzator.

Contrar a ceea ce multi oameni cred, dependenta de zahar si arome nu este o tulburare de cauza emotinala a alimentatiei.

Potrivit doctorului Mark Hyman, este o tulburare biologica, condusa de hormoni si neurotransmitatori care cauzeaza pofta de dulce si carbohidrati.

Cand mancam aceste alimente, organismul nostru elibereaza serotonina si beta-endorfina, neurotransmitatori care imbunatatesc starea de spirit, reduc anxietatea, si cresc stima de sine.

In mod natural corpul nostru simte nevoia de aceste surse de fericire din nou si din nou.

Pare a fi un ciclu vicios, si este.

Dar vestea buna este ca atunci cand renuntam la zahar aceste pofte inceteaza.

4. Dormi ca un bebelus

femeie doarme ca un bebelus


Problemele asociate zaharului din sange sunt a doua cauza de insomnie, afactand o treime din romani.

Eliminand zaharul si carbohidrati simpli procesati, in special inainte de culcare, vei evita cresterea nivelurilor de zahar din sange care te tin treaza pana noaptea tarziu.

Vei evita de asemenea caderea inevitabila care urmeaza dupa ficare crestere.

Aceasta cadere cauzeaza eliberarea hormonilor in corp pentru a regla nivelul glucozei, in acelasi timp cu stimularea creierului, lucru care poate usor sa te faca sa te trezesti.

Evitand acest tipar de crestere si scadere a nivelului de zahar din sange, vei avea un somn mult mai bun.

Daca simti nevoia de o gustare inainte de culcare, incearca fulgii de ovaz sau cerealele integrale simple.

Acestea iti vor mentine nivelul de zahar din sange constant, si vor creste nivelul de serotonina din creier, promovand sanatatea si somnul odihnitor.

5. Reduce riscul de boala

artrita la nivelul muschilor


Se crede ca, afectiuni ca astmul, alergiile, bolile de inima si chiar cancerul sunt de fapt cauzate de inflamatii cronice in corp.

In timp ce o anumita inflamatie in corp este normala, cand este declansata anormal, sau scapa de sub control, atunci avem o problema.

O dieta saraca, cu exces de zahar si carbohidrati simpli procesati, este una din principalele cauza care duc la receptionarea anormala a semnalelor trimise catre creier, si care declanseaza raspunsul inflamator chiar si atunci cand acesta nu exista.

Cresterea brusca a zaharului din sange, care rezulta din consumul de alimente procesate cu continut de zahar si cabohidrati simpli, ca painea alba, o doza de suc, etc, face ca organismul sa elibereze semnale inflamatorii numite citocine.

COnsumul de produse din cereale integrale neprocesate excesiv reduc productia de citocine.

In plus, zaharul si faina alba sunt alimente acide despre care expertii spun ca sunt un risc major al inflamatiilor cronice.

Odata ce elimini zaharul si carbohidratii simpli procesati si ii inlocuiesti cu fructe, legume si carbohidrati complecsi, vei scadea activitatile inflamatorii din corp si odata cu ele riscul de imbolnavire.

6. Elimini crizele si scaderile bruste de energie

pahar cu gheata si cola

Cand simti ca ramai fara energie la 3 dupa masa, cauti o cana de cafea sau o doza de cola?

Bineinteles, iti dau un impuls de energie, dar daca te gandesti mai bine, te lasa fara vlaga la scurt timp dupa ce le-ai baut.

Din cauza ca aceste alimente sunt descompuse foarte rapid, nivelurile de zahar din sange cresc iar creierul opreste productia de orexina, o neuropeptida reponsabila de starea de alerta.

Nu e surprinzator ca nu te poti concentra la nimic imediat dupa masa de pranz.

Cand vine vorba despre combustibil care sa ne ajute sa mergem inainte, corpul foloseste doua tipuri de surse: zaharuri si grasimi.

Bineinteles, ar trebui sa folosim grasimile ca si combustibil, avand in vedere ca sunt macronutrientii cei mai densi in energie.

Din pacate, majoritatea oamenilor s-au adaptat sa foloseasca zaharul ca principala sursa de energie, care este utilizat mult mai rapid, si care ne lasa in stare de letargie.

Inlocuind zaharul si carbohidratii simpli cu grasimi sanatoase si carbohidrati complecsi ca sursa principala de energie, vei spune adio scaderilor si cresterilor bruste de energie care te dau peste cap.

7. Te simti la fel de bine pe cat arati

femeie fericita in natura


Un studiu desfasurat in Marea Britanie a urmarit legatura dintre dieta si sanatatea mentala si a concluzionat ca exista o legatura stransa intre consumul ridicat de zahar si riscul de depresie si schizofrenie.

Dar acesta nu este singurul studiu care a facut legatura intre consumul de zahar si bolile mentale.

In 2004 un studiu a constatat ca un consum ridicat de zahar rafinat si lactate a inrautatit starea unei persoane cu schizofrenie.

Consuma mai multe grasimi sanatoase, carbohidrati complecsi si proteine.

Fructele, in speciale fructele de padure sunt excelente pentru a fi folosite ca indulcitori sau consumate ca atare cand simti nevoia de ceva dulce.

Daca simti ca e greu sa faci asta, iata 10 sfaturi care te vor ajuta sa reduci zaharul din alimentatie fara sa te chinui prea tare.

Odata ce corpul s-a ajustat la noul stil de viata, fara zahar, o sa te simti si o sa arati mai bine si mai sanatoasa.

Tu ai incercat vreodata sa renunti sau sa scazi macar zaharul din alimentatie?

Ai reusit? Cum te-ai simtit?

Lasa un comentariu: