12 alimente sanatoase care sunt mai gustoase decat produsele junk food
Categories Menu
Title Background
Background
Border Color
Header
Top Horizontal Menu
Cart Background
Buttons / Icons
Button Background
Button Border
NEW icon Background
SALE icon Background
Others
Headings Color
Price Color

Click on "Apply" to see the changes.

12 alimente sanatoase care sunt mai gustoase decat produsele junk food

12 alimente sanatoase care sunt mai gustoase decat produsele junk food

Chiar daca stim ca mancarea de tip "fast food" sau "junk food" nu este sanatoasa pentru noi,  multi continuam sa o consumam in mod regulat.

Si sincer, pe de o parte nu este vina noastra.

Companiile care produc mancarea de tip "junk food" folosesc in mod intentionat ingrediente  care cauzeaza in creier pofte de a manca mai mult din acel fel de aliment, creandu-ne un fel de dependenta de alimente nesanatoase.

La fel ca orice dependenta, sa renunti dintr-o data la toate aceste alimente care te fac sa te simti bine poate fi un soc prea mare de suportat.

Asa ca pentru a fi mai usor, in timp ce renunti in mod treptat la alimentele si ingredientele daunatoare pentru tine, ca de exemplu produsele procesate ce contin cantitati mari de zahar si aditivi, incearca sa incluzi unele din urmatoarele 12 alimente pentru a-ti putea oferi mai multe sanse de reusita.

Daca vei reusi cu succes sa inlocuiesti dependenta de alimente nesanatoase cu pofta de alimente sanatoase, o sa fi in stare sa faci tranzitia fara prea mult efort in viata de zi cu zi.

Pot sa iti promit ca urmatoarele alimente nu doar ca au un gust mai bun decat cele procesate si indulcite, dar iti fac organismul sa se simta mult mai bine.

1. Merele

diferite sortimente de mere

M-am gandit sa incep lista cu favoritele mele: delicioasele mere.

Stii zicala: "Un mar pe zi, tine doctorul la distanta"?

Ei bine, exista mult adevar in aceasta vorba.

Potrivit celor de la Eating Well, un studiu al Iowa Women's Health Study, a constatat ca, in randul a peste 34000 de femei care au fost monitorizate aproape 20 de ani, merele au fost asociate cu un risc scazut de deces din cauza bolilor coronariene si bolilor cardiovasculare.

Una din cele mai bune caracteristici ale merelor este ca sunt o gramada de varietati din care sa alegi, asa ca nu o sa te plictisesi de ele.

Mie imi place sa mananc merele ca atare, insa daca vrei o gustare delicoasa, le poti transforma intr-un smootie, sau le poti coace impreuna cu putina scortisoara.

2. Smochine proaspete

smochine proaspete

Smochinele proaspete sunt u mod excelent si sanatos de a-ti potoli pofta de dulce.

Si spre deosebire de vina de a manca prajituri sau alte dulciuri nesanatoase, smochinele proaspete iti ofera antioxidanti, vitamine B, omega 3 si omega 6, impreuna cu niacina.

Ceva ce trebuie mentionat de asemenea este ca smochinele sunt recomandate in special pentru sanatatea inimii.

O singura smochina contine 23% fibre, deci in jur de 2,1 grame de fibre care te vor ajuta sa reduci colesterolul.

De asemenea continutul ridicat de potasiu in combinatie cu nivelul scazut de sodiu din smochine, ajuta la reducerea presiunii arteriale.

Suna destul de bime, nu?

Aminteste-ti insa sa stai departe de smochinele deshidratate, fiindca acestea pot contine cantitati mari de zahar.

Mie de exemplu imi place sa mananc smochinele cu banza de capra.

3. Branza de capra

branza de capra

Branza de capra este mai usor de digerat deoarece contine mai putina lactoza decat cea de vaca, asa ca, daca ai probleme cu consumul de lactate, incearca o perioada laptele de capra.

Potrivit celor de la LiveStrong, branza de capra in comparatie cu cea de vaca are:

- mai putina grasime

- jumatate grasimi saturate

- zero colesterol

- mai putin sodiu

- jumatate din proteine

- mai multa vitamina D, K, tiamina, riboflavina si niacina

Cum am spus si mai sus, branza de capra merge perfect cu fructe ca merele, perele, si smochinele pentru o gustare in timpul zilei.

4. Coacazele

coacaze in castron

Culoarea albastra proeminenta din coacaze le evidentiaza in randul fructelor si este data de antocianine care le face extrem de benefice pentru sanatate.

Potrivit Universitatii din Illinois antocianinele din coacaze ataca radicalii liberi care provoaca cancerul si chiar blocheaza cresterea celulelor tumorale.

Ai nevoie de jumatate de cana de coacaze zi de zi pentru a te bucura de beneficiile pe care le ofera.

5. Ciocolata neagra

tableta ciocolata neagra

Cred ca n-o sa pot sa renunt la ciocolata niciodata...

Dar am devenit mai selectiv cand imi aleg ce ciocolata mananc.

Acum imi cumpar doar ciocolata cu peste 70% cacao pura, asta inseamna ca o sa profit de beneficiile pe care le are cacaoa si o sa ma lovesc mai putin de zahar, grasimi trans, etc.

De asemenea am grija la cantitatea pe care o mananc, care este de maxim 2 patratele o data, si maxim 4, 6 patratele pe zi.

Cei de la Clinica Cleveland ne arata cateva beneficii pe care le are ciocolata neagra:

- scade colesterolul rau

- scade presiunea arteriala

- imbunatateste circulatia sanguina la inima si artere

- reduce riscul de aparitie al cheagurilor de sange

- imbunatateste starea de spirit

Deci se poate sa mananci ciocolata integrata intr-o dieta sanatoasa

6. Migdalele

migdale

Stiai ca alimentele crocante te ajuta sa scapi de stres?

Persoanele stresate adesea opteaza pentru alimente crocante deoarece forta folosita pentru a le mesteca elibereaza tensiunea din mandibula, loc in care se inmagazineaza stresul.

Pot spune sincer ca uneori, intr-o zi agitata si haotica, simt nevoie de ceva crocant, de aceea migdalele sunt o gustare indicata sa o ai la indemana.

Migdalele nu te ajuta doar cu eliberarea stresului, ci sunt sanatoase pentru numeroase procese in organism, continand proteine, grasimi sanatoase si antioxidanti.

7. Ciresele

cirese proaspete in castron


Ciresele sunt unele din fructele preferate de mine.

Contin putine calorii si putine zaharuri. Sunt excelente de asemenea pentru persoanele cu diabet care doresc sa consume ceva dulce.

Pielita lor este plina de antioxidanti naturali si antocianine asemanatoare celor din coacaze.

Universitatea din Michigan a constatat: "Ciresele ofera beneficii cardiovasculare asemenea unora din medicamente" ceea ce inseamna ca pot reduce in mod natural unii factori de risc, cum ar fi colesterolul ridicat, presiunea arteriala ridicata si diabetul.

8. Pepenele verde

felii de lubenita

Stiai ca lubenita are mai mult licopen decat rosiile? Eu unul nu stiam!

Licopenul este un antioxidant excelent care s-a dovedit ca:

- reduce riscul de accident vascular cerebral

- protejeaza impotriva cancerului

- actioneaza ca antiinflamator natural

- contine vitamina A, B6, C, magneziu si potasiu

Asa ca in sezonul lubenitei nu ezita sa consumi chiar si zilnic acest aliment excelent.

9. Untul de arahide, migdale, etc.

tipuri de unt de migdale

Untul de migdale este o sursa excelenta de proteine, pe care il poti manca ca atare fara sa-l gatesti; de asemenea iti ofera energie si te tine departe de alte pofte ca de exemplu de dulce.

Cercetarile au aratat ca o singura lingura de unde de migdale pe zi e suficienta pentru a incepe sa scazi cantitatea de colesterol rau, ceea ce mie imi suna destul de bine.

10. Budinca de chia

budinca din seminte de chia


Este incredibil cum aceste seminte micute au puterea de a schimba in mod pozitiv sanatatea noastra.

Trebuie stiut ca semintele de chia regleaza nivelul de zahar din sange, iti ofera o cantitate insemnata de fibre, proteine vegetale idn belsug si iti dau acel impuls de energie de care ai uneori nevoie.

Cand pui semintele de chia in lichid ele se umfla si ajung de consistenta unui gel formand astfel un fel de bundinca excelenta chiar si pentru copii.

Poiti folosi laptele de migdale, sau laptele normal pentru a obtine o budinca excelenta pe care apoi sa o indulcesti cu fructe ca zmeura, capsunile, coacazele sau ce iti place tie.

11. Iaurtul

iaurt grecesc simplu

Si aici alege doar iaurtul simplu fara indulcitori sau cine stie ce arome.

Eu unul ma rezum la iaurtul grecesc care are minimum de zahar.

De asemenea iaurtul grecesc are dublu cantitatea de proteine fata de cel normal, continand probiotice si calciu ca si celelalte.

12. Capsunile

cos cu capsuni proaspete

Nu e de mirare ca sunt unul din cele mai populare fructe din lume. Sunt dulci, au continut caloric scazut, si pline de antioxidanti pentru a alunga cancerul.

Cercetatorii cred chiar ca, un anume antioxidant din capsuni scade nivelul de zaharuri din sange.

Ca si coacazele, capsunile isi iau culoarea de la antocianine, car epe langa alte beneficii stimuleaza si arderea tesutului adipos in exces.

Capsunile au forma inimii, ca sa iti amineasca faptul ca o protejeaza si o mentin sanatoasa.

Concluzii

smoothie de fructe


Stiu cat de greu e sa renunti la alimentatia nesanatoasa si sa incepi sa traiesti cat mai sanatos, crede-ma.

Mancarea de tip fast food e rapida si in general ieftina, iar creierul nostru odata obisnuit cu ea, trece prin momente grele pentru a renunta.

Dar daca incepi sa inlocuiesti pe rand, in fiecare saptamana cate un aliment, cu produse sanatoase, o sa vezi ca nu o sa iti mai doresti sa te intorci la ce a fost inainte.

Lista de mai sus este doar un inceput pentru dieta ta. Si nu poti sa spui despre alimentele de mai sus ca nu sunt gustoase sau dulci.

Din contra, te poti obisnui rapid cu ele stiind in plus ca nu iti fac rau.

Ce zici, merita sa incerci? Care iti place cel mai mult?

Lasa un comentariu: